Blog

Een campagneplan voor jouw bedrijf? Beter gisteren dan vandaag!

Het is belangrijk om geregeld in the spotlight te staan, om met iets extra’s te komen voor jouw klanten. Zelfs al staan wij je niet bij met een volwaardig communicatieplan, dan vinden wij het nog altijd belangrijk dat jij er staat en zichtbaar bent op momenten die voor jouw en je bedrijf belangrijk zijn. Daarvoor heb je een campagneplan nodig.

Wat is een campagneplan?

“Marketing, daar doen wij niet aan. Wij zijn bezig met ons product te verkopen, met onze klant te helpen.” Perfect, maar je wil die klant toch af en toe een extraatje geven? Dat doe je niet zonder reden. Waarom zet je zo’n campagne op poten?

  • Wanneer jouw bedrijf een jubileum viert;
  • Bij een belangrijke sportwedstrijd zoals een wielerronde of voetbaltornooi, waardoor heel het land op zijn kop staat;
  • In de aanloop naar een belangrijke feestdag;
  • Als je deelneemt aan een grote beurs;

Misschien zijn zulke momenten wel bij de drukste van jouw werkjaar. Om het voor jezelf zo makkelijk mogelijk te houden en je campagne vlot te laten verlopen, kan je een beroep doen op WIZZ Communicatiepartners.

Jij stelt de gps in, wij rijden

Samen met jou bespreken we wat je precies wil bereiken me je campagne. We bakenen af wie je doelgroep is, wat je wil dat deze mensen mee krijgen en hoe jij wil dat zij jou onthouden. Wij stellen samen met jou het campagneplan op. Na overleg geef jij je goedkeuring en daarna is het aan ons. Jij kan je opnieuw bezig houden met je core business, het verkopen van je product. Je campagne, die loopt. Interesse? Stuur ons een mailtje!

Met de reconfirmation e-mail voorbereid op GDPR. Hoe, wat en waarom?

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe ‘General Data Protection Regulation’ of GDPR in werking. Vanaf dan mag je enkel nog e-mails uitsturen naar mensen die daar expliciet hun toestemming voor gegeven hebben en waarvan jij dat ook kan bewijzen. Heb jij al een bestaande contactenlijst waarvan je gebruik maakt voor jouw e-mailmarketing? Stuur hen dan een reconfirmation e-mail. Bij nieuwe inschrijvingen op je nieuwsbrief voorzie je best een duidelijke, dubbele ‘opt-in’, waarbij mensen effectief en ondubbelzinnig aangeven dat ze inschrijven op je newsletter.

Reconfirmation e-mail

Als je al een databank met e-mailadressen hebt voor jouw e-mailmarketing, is een reconfirmation e-mail aan de orde. Dat is letterlijk een ‘herbevestigingsmail’. Je vraagt dus aan je abonnees om te bevestigen dat ze echt op jouw e-maillijst willen staan. Dat moet trouwens enkel bij persoonlijke e-mailadressen. Bedrijven of organisaties die via een info@-mailadres op jouw verzendlijst staan, kan je probleemloos blijven e-mailen.

Waarom moeten ontvangers bevestigen?

Enkel als de ontvangers van jouw nieuwsbrief bevestigen dat zij deze willen ontvangen, én jij dat kan bewijzen, werk je conform de nieuwe GDPR-regels. Net voor dat laatste stukje, het bewijs, is de reconfirmation e-mail zo belangrijk. Dankzij deze e-mail kan je een onmiskenbaar verband maken tussen je ontvanger en je mailinglijst.

Hoe ziet zo’n reconfirmation e-mail eruit?

Mailingprogramma’s zoals bijvoorbeeld Mailchimp bieden je een standaard, vaak Engelstalig bericht aan dat je kan rondsturen naar je contacten. (zie afbeelding)

screenshot reconfirmation e-mail maillchimp

Dat is natuurlijk een dooddoener, want wie wil er nu nog op de e-maillijst staan van een organisatie of bedrijf dat zelfs niet in het Nederlands en in begrijpelijk taalgebruik communiceert. Het is dus belangrijk dat het bericht van jouw reconfirmation e-mail klaar en duidelijk is, en uitnodigt om te bevestigen. Kopieer gerust onderstaande tekst van onze Nederlandstalige reconfirmation e-mail voor jouw e-mailmarketing. Bij voorkeur personaliseer je deze tekst nog verder in functie van jouw organisatie natuurlijk.


Wil jij onze nieuwsbrief blijven ontvangen? Klik dan op onderstaande knop. Zo zijn we in orde met de nieuwe Europese regelgeving voor gegevensbescherming. Die vraagt namelijk dat jij expliciet aangeeft dat je ons nieuws in je mailbox wil blijven terugvinden. Als je niet bevestigt, verdwijnt jouw adres uit onze lijst en krijg je geen e-mails meer van ons.
Wat mag je van ons in je mailbox verwachten?
<Hier som je enkele duidelijke redenen op waarom iemand lezer moet blijven van je nieuwsbrief. Welke meerwaarde bied jij voor je lezer?>

Bevestig daarom met een simpele klik dat je in onze e-maillijst wil blijven.


Wil je nog een stapje verder gaan? Maak dan gebruik van deze reconfirmation e-mail om een volwaardige reactivatiecampagne op te zetten. Dit is dé gelegenheid om je trouwste fans nog ‘ns extra te benaderen. Hulp nodig bij het opzetten van zo’n campagne? Wij staan voor je klaar!

Hoe zorg je ervoor dat jouw explanimation de SEO van je website verbetert?

Een explanimation is een animatie waarin je op een duidelijke manier je product, dienst, bedrijf of andere zaken uitlegt. De juiste beelden in combinatie met een goed sound design eronder zorgen voor een effectieve explanimation. Elk bedrijf kan een explanimation inzetten. Je kunt namelijk alles wat je maar kunt verzinnen visueel weergeven, de wensen en behoeften van een bedrijf kunnen daarom altijd voorzien worden. Lees verder “Hoe zorg je ervoor dat jouw explanimation de SEO van je website verbetert?”

Lang leve internet

Op enkele jaren tijd is het wereldwijde web uitgegroeid tot een van de belangrijkste communicatiekanalen ter wereld. Op 29 oktober vieren we de geboorte van het internet. Maar wat is het verschil? En werd het www uitgevonden door een Belg? Lees verder “Lang leve internet”