Met een geweldig verhaal scoor je altijd!

Het is een hip woord in de communicatiewereld: storytelling. Maar zo geweldig krachtig. Want met een goed verhaal vergroot je de kans aanzienlijk om het hart van je doelklanten te raken.

Wat is storytelling?

Storytelling is je communicatieboodschap vertellen in de vorm van een verhaal. Het is een manier om meer betrokkenheid van je doelklanten te creëren. Om een sfeer en context te creëren waarbij je doelklant zich goed voelt.

In plaats van droog te melden dat je de snelste in je vak bent, kan het een leuk verhaal zijn als je bijvoorbeeld inspeelt op de effecten van een ritje in een achtbaan in een pretpark. Om zo je doelklant een herkenbare situatie te serveren waarin hij snelheid kan ‘vatten’.

Met storytelling leg je gevoel in je boodschap. Warm en menselijk.

Verschillende manieren van storytelling

Je verhaal uitwerken kan je ouderwets met uitgeschreven tekst en beeld. En of dit nog altijd werkt!

Of variëren met video of audio (in een radiospot bijvoorbeeld of een podcast).

Een voorbeeld van storytelling?

Kijk eens naar dit filmpje van onze klant In Fix Hair. Een verhaal dat echt en eerlijk is. En boenk je hart raakt.

Hoe past dit in een groter geheel?

Storytelling is een onderdeel van je groter communicatie-geheel.

Geen losse flodder. Wel een element van je communicatieplan dat helpt om je bedrijfsdoelen te behalen.

De kracht van storytelling

Dit werkt maar als je verhalen écht en authentiek zijn. Als ze matchen met de bestaansreden van je bedrijf. Met wie je bent als ondernemer.

En als je met je verhaal inspeelt op een behoefte van je doelklanten. Want ook hier geldt: zorg ervoor dat je verhaal relevant is. Mensen ontvangen elke dag een overvloed aan info. Hoe relevanter je boodschap, hoe groter de kans dat ze die oppikken tussen de berichtenstroom.

Denk je nu: wat kan ik in godsnaam vertellen?

Geen paniek. Elke ondernemer, elke bedrijf bulkt van de verhalen. Jij dus ook.

Het is een kwestie van ze te formuleren en er creatief mee aan de slag te gaan.

Workshop

1 keer per kwartaal.
Kijk naar de volgende data in het inschrijvingsformulier.

Schrijven voor sociale media

Een leuke training voor als je meer aandacht aan je teksten wil geven. Aan teksten die werken. Of je vertrouwen om zelf te posten een boost te geven.