Je wil een (nieuwe) website

Prima plan. Want je hebt een platform nodig waar je potentiële klanten kunnen landen. Waar ze je online kunnen vinden. Als eerste kennismaking, om verdere info te vergaren of om actie te ondernemen. Een website dus.

TIP: Laat je niet verleiden door fancy of vernuftige websites van je concurrenten. Kijk wél naar wat jouw bedrijf écht nodig heeft. En dat brengt je bij deze vragen:

  1. Wat is het doel van je webstek?
  2. Wat wil je dat mensen erop lezen, doen?
  3. Straalt je site uit waarvoor je bedrijf staat? (Lees meer over je bestaansreden.)
  4. Is je site afgesteld op je droomklanten, de mensen die jij wil bereiken?

Eens je dit helder hebt, ben jij klaar om van je website een platform te maken dat doet wat het moet doen. En het opzet kan verrassend eenvoudig zijn. Want niet elke kmo heeft willens nillens een webshop nodig, of een site met tal van functionaliteiten.

Veel belangrijker is dat je website aansluit bij het verhaal van je bedrijf. Bij the bigger picture.

Caroline, Dries en Patrick werken aan een nieuwe website in een communicatieplan.

Hoe past je website in een groter geheel?

Hij is altijd een onderdeel van je totale communicatiestrategie

Je etalage, het punt waarlangs je doelklanten mogelijk voor de eerste keer kennismaken met je bedrijf. Maar ook het punt dat dient als 'landingsplaats' van al je andere communicatie-acties. Een radertje in je grotere plan. Heb je nog geen groter geheel?

Want je website is je vertrekbasis om wat je wil vertellen actief naar buiten te brengen.

Deze straffe kmo's bereiken doelklanten met hun website