Breng structuur in je aanpak en zet goede stappen vooruit met je zaak

Je zaak draait. Als ondernemer geef je elke dag het beste van jezelf. Tegelijk voel je dat je iets met je communicatie moet doen. Want je hebt ambitie. Je wil groeien, op welke manier dan ook: je naam of merk positioneren, meer klanten of misschien wel consolideren wat je hebt opgebouwd.

Communicatie. Maar help, ik heb geen tijd.

Een logische reactie. Want als ondernemer ben je vaak met meer dingen tegelijk bezig. En wat je minder graag doet, of iets waarvan je geen kaas gegeten hebt, schuif je makkelijker op de lange baan.

Toch besef je dat communicatie belangrijk is. En gelijk heb je. Want communicatie helpt je om je bedrijfsdoelstellingen daadwerkelijk te realiseren.

Op voorwaarde dat je je communicatie goed aanpakt.

Hoe pak ik mijn communicatie goed aan?

Herken je dit: het gevoel dat je hebt als de verkoop even minder gaat. Raprap iets in elkaar boksen. Een advertentie. Of een e-mailing. Of snel wat Google Ads.

Je laat er even alles voor vallen. En het resultaat is vaak teleurstellend.

Wel, vergeet die losse flodders. Schieten op alles en iedereen is verloren moeite en geld.

Neem even je tijd en ga voor structuur in je communicatie.

Structuur in communicatie: wat is dat?

Dat is lijn brengen in je communicatie.

Dat is strategie brengen in je communicatie. Van je communicatie-acties een samenhangend geheel maken. Een geheel met een doel. We noemen het een communicatieplan.

Heb je een plan? Dan heb je een aanpak. En dus een extra wapen om te gaan voor je bedrijfsdoelstelling.

Het resultaat van structuur in je communicatie: een straffe ondernemer

Het automatische gevolg is dat je continuïteit in je communicatie creëert. Omdat je een plan hebt, val je niet stil. Je weet nu wanneer je wat communiceert naar wie.

Je houdt als ondernemer focus. Tijd steken in losse – en meestal te weinig doordachte – flodders is verleden zijn.

Je zet je communicatie bewust mee in om je bedrijfsdoelstelling te halen. En zo wordt communicatie een vanzelfsprekend onderdeel van je zaak. Net zoals je financieel of personeelsplan dat bijvoorbeeld zijn.

Kortom, jij bent een straffe ondernemer. Net als Katrien Van Allemeersch. In het filmpje hieronder vertelt de gedreven zaakvoerster van In Fix Hair over haar zoektocht naar een manier om haar merk meer kenbaar te maken bij meer mensen. En hoe ze die vond.

youtube-video-thumbnail
Gert Lathouwers, bestuurder Wizz

Hulp nodig bij je aanpak?

Wizz helpt je graag op weg.

Omdat we als communicatiepartners gedreven zijn om van jou een straffe ondernemer te maken.

En zet je eerste stap naar structuur én tijdwinst.

Graag even sparren over je communicatie? Je straf kopje koffie staat klaar.

Gert Lathouwers