Wat is een communicatiecampagne?

Wat is een marketingcampagne

Een communicatiecampagne is meer dan alleen een fraai campagnebeeld. Het beeld is het visuele eindresultaat van een voorafgaande studie.

Maar wat is een communicatiecampagne dan eigenlijk?

Een campagne is zoals een liefdesverhaal; een reis die je samen met je klant maakt naar een welomschreven bestemming. Te melig? Inderdaad!

Concreter

Een campagne …

  1. is beperkt in de tijd. We maken met de klant een duidelijke afbakening van de doorlooptijd van de campagne.
  2. staat in functie van een haalbare en realistische target/doelstelling. Wat willen we bereiken; naamsbekendheid, omzet- of winstverhoging,…
  3. focust zich op een duidelijke productkeuze. Met welk product (of dienst) kunnen we de gestelde target het snelst bereiken?
  4. is gericht op een vooraf bepaalde sector en doelgroep. Afhankelijk van de productkeuze specifiëren we zo gedetailleerd mogelijk welk onze doelgroep is. Segmenteren is hierbij de boodschap.
  5. zet specifieke communicatiemiddelen Met welke middelen kan je de doelgroep het best bereiken? Kiezen we voor printadvertenties, gaan we online adverteren?
  6. wordt visueel gemaakt met een sprekend campagnebeeld. Het leukste deel voor onze grafische vormgevers.
  7. wordt in de doorlooptijd opgevolgd en bijgestuurd. Welke middelen spreken onze doelgroep het best aan en waar moeten we bijsturen?
  8. krijgt na afloop een rapportage/eindbalans. Is onze target gehaald? Ja! Opnieuw een gelukkige klant.

Workshop

1 keer per maand.
Kijk naar de volgende data in het inschrijvingsformulier.

8 cruciale elementen van elk communicatieplan

Je campagne zet je strategisch in op het juiste moment, in je communicatieplan.

In deze workshop ontdek je eerst welke onderdelen aanwezig moeten zijn dat communicatieplan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.