Gert Lathouwers

“Stel dat die zaak van ons zou zijn”

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door hen te detecteren in (netwerk)gesprekken. Als jij als ondernemer aangeeft dat je je communicatie niet gedaan krijgt of overweegt om iemand binnen je bedrijf ervoor verantwoordelijk te maken, dan gaan mijn voelsprieten open. Dan ben jij ‘rijp’ om straf te worden en introduceer ik je tot onze werking en methodes om samen je communicatieplan te schrijven.

Als ervaringsdeskundige in het ondernemen fungeer ik als klankbord voor ons team bij het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan. Om dan in de huid van de ondernemer te kruipen: ‘Stel dat die zaak van ons zou zijn, welke keuzes zouden we dan maken?’ Tegelijk heb ik de voorbije twintig jaar heel wat communicatie-ervaringen beleefd. En die deel ik graag met ons team.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Door te weten dat we voor een klant iets bangelijks hebben gerealiseerd. Door te weten ‘dit is gewoon goe’. Ook wanneer we een klant iets laten doen dat hij uit zichzelf nooit zou doen. En dat hij er dan ook fier op is.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Focus! Stick to the plan op strategisch niveau. Door vele kleine stapjes in de juiste richting kom je uiteindelijk waar je wil zijn. Ja, er komen veel afleidingen op je pad. Het is je goed recht als ondernemer om daarop in te gaan. Maar zorg minstens voor continuïteit in een bepaalde richting. En doe – als je het niet kan laten – de foliekes als vertier on the side.

Foto Gert Lathouwers - Wizz Communicatiepartners

Gert Lathouwers

Bestuurder en netwerker.
Straf in het vak sinds 1999.

Contacteer

Gert

Straffe skills

  • Ondernemer 'pur sang'
  • Netwerker en bruggenbouwer
  • Communicatiestrateeg

  • Fantasierijke conceptor
  • Rechtoe rechtaan communicator
  • Financiële eyeopener

Blogberichten door Gert

3 quick wins van Facebook

Als lokale handelaar overleven dankzij Facebook

25 maart, 2020

3 quick wins van Facebook om nu online te gaan met je zaak en zo je klanten te blijven bedienen. Geen Facebook-fan? Dan is deze vragenlijst in crisitijd misschien eerder iets voor jou. 1. Facebook shopping Facebook shopping is een makkelijke uitbreiding van je bedrijfspagina op Facebook. Zo maak je je aanbod uit je fysieke […]

Lees blogbericht
WIZZ Communicatiepartners team bij het zwembad

Maak er iets strafs van!

12 september, 2019

Onze kern?We vonden de juiste woorden voor wat al lang, diep vanbinnen, de drijfveer van ons ondernemerschap is. Van WIZZ ‘Productions’ en ‘Solutions’, over ‘Geeft vorm’ naar ‘Makers’. Om uiteindelijk op ‘Communicatiepartners’ te landen. Maar ‘partner’ van z’n klant wil iedereen zijn. Het is niet onderscheidend genoeg. Er ontbrak iets. Eureka!Onze bestaansreden.Waarom doen we wat […]

Lees blogbericht
De nieuwe vennootschapswet vs. jouw communicatie

De nieuwe vennootschapswet vs. jouw communicatie

30 april, 2019

Op 1 mei 2019 treedt de nieuwe vennootschapswet in werking. Vennootschapsvormen veranderen. Aanpassingen in statuten vliegen ons om de oren. Maar… vergeet je communicatie niet! Wat verandert er wanneer voor je bestaande bvba? Vanaf 1 januari 2020 worden de belangrijkste regels van een bv (besloten vennootschap) sowieso van toepassing op je bvba. Oók zonder aanpassing […]

Lees blogbericht
social media posts

Geen communicatieplan zonder contentplan: inspiratie voor je posts

7 november, 2018

Werk in je communicatieplan met een contentplan. Door je posts vooraf in te plannen, zorg je ervoor dat je consistent communiceert. Dat doe je natuurlijk enkel maar met berichten die je vandaag al kan voorzien.

Lees blogbericht

Je naamkaartje als barometer van je strategie

16 oktober, 2017

Na een toevallige ontmoeting, tijdens een beurs of aan het einde van een afspraak: het overhandigen van een naamkaartje is de onderstreping van een eerste indruk. Dankzij je business card nemen je klanten makkelijker terug contact op. Denk dus goed na wat je er op zet.

Lees blogbericht

Communicatie-inzichten in boekvorm gegoten

7 juli, 2017

Wie zich aanmeldt voor de WIZZ nieuwsbrief, ontvangt elke maand de laatste nieuwtjes, trends en tips uit de marketing- en communicatiesector. Zin om hier nog dieper op in te gaan? Deze boeken slagen er nog steeds in het WIZZ-team te inspireren.

Lees blogbericht

Influencer marketing, hoe doe je dat?

31 mei, 2017

Influencer marketing of influence marketing is tegenwoordig dé manier om producten of merken in de spotlight te brengen. Overal op de sociale media kom je het tegen, maar hoe begin je eraan en waar moet je rekening mee houden?

Lees blogbericht

15 jaar WIZZ, it izz.

29 november, 2016

Een kristallen jubileum, dat is wat WIZZ met trots en veel plezier viert. Samen met jou. En dat betekent cadeautjes. Grijp je kans.

Lees blogbericht

Hoe jouw werkplek aanpassen op LinkedIn?

18 november, 2016

LinkedIn is in communicatie niet meer weg te denken. Het is de sociale mediatool bij uitstek om jezelf te profileren en jouw zakelijk netwerk online uit te breiden. Belangrijk dus om je profiel goed uit te werken en up-to-date te houden.

Lees blogbericht

Hoe kies ik een netwerk(activiteit) dat bij me past?

20 oktober, 2016

Een netwerk kiezen werkt zoals een communicatieplan opstellen. Je kan er niet aan beginnen als je niet weet waar je vandaag staat en waar je morgen naartoe wil. Welk type netwerken zijn er? En hoe begin je eraan? Lees in dit blogbericht tips van onze zaakvoerder en netwerker pur sang Gert Lathouwers. Er zijn tal […]

Lees blogbericht