“Stel dat die zaak van ons zou zijn”
Hoe help jij ondernemers mee straf maken?
Door hen te detecteren in (netwerk)gesprekken. Als jij als ondernemer aangeeft dat je je communicatie niet gedaan krijgt of overweegt om iemand binnen je bedrijf ervoor verantwoordelijk te maken, dan gaan mijn voelsprieten open. Dan ben jij ‘rijp’ om straf te worden en introduceer ik je tot onze werking en methodes om samen je communicatieplan te schrijven.
Als ervaringsdeskundige in het ondernemen fungeer ik als klankbord voor ons team bij het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan. Om dan in de huid van de ondernemer te kruipen: ‘Stel dat die zaak van ons zou zijn, welke keuzes zouden we dan maken?’ Tegelijk heb ik de voorbije twintig jaar heel wat communicatie-ervaringen beleefd. En die deel ik graag met ons team.
Wanneer is jouw werkdag geslaagd?
Door te weten dat we voor een klant iets bangelijks hebben gerealiseerd. Door te weten ‘dit is gewoon goe’. Ook wanneer we een klant iets laten doen dat hij uit zichzelf nooit zou doen. En dat hij er dan ook fier op is.
1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?
Focus! Stick to the plan op strategisch niveau. Door vele kleine stapjes in de juiste richting kom je uiteindelijk waar je wil zijn. Ja, er komen veel afleidingen op je pad. Het is je goed recht als ondernemer om daarop in te gaan. Maar zorg minstens voor continuïteit in een bepaalde richting. En doe – als je het niet kan laten – de foliekes als vertier on the side.

Gert Lathouwers
Bestuurder en netwerker.
Straf in het vak sinds 1999.
Contacteer
Gert
tel.: +32 477 62 08 26
e-mail: gert@wizz.be
Straffe skills
- Ondernemer 'pur sang'
- Netwerker en bruggenbouwer
- Communicatiestrateeg
- Fantasierijke conceptor
- Rechtoe rechtaan communicator
- Financiële eyeopener
Blogberichten door Gert
Maak er iets strafs van!
Onze kern?We vonden de juiste woorden voor wat al lang, diep vanbinnen, de drijfveer van ons ondernemerschap is. Van WIZZ ‘Productions’ en ‘Solutions’, over ‘Geeft vorm’ naar ‘Makers’. Om uiteindelijk op ‘Communicatiepartners’ te landen. Maar ‘partner’ van z’n klant wil iedereen zijn. Het is niet onderscheidend genoeg. Er ontbrak iets. Eureka!Onze bestaansreden.Waarom doen we wat […]
Lees blogberichtDe nieuwe vennootschapswet vs. jouw communicatie
Op 1 mei 2019 treedt de nieuwe vennootschapswet in werking. Vennootschapsvormen veranderen. Aanpassingen in statuten vliegen ons om de oren. Maar… vergeet je communicatie niet! Wat verandert er wanneer voor je bestaande bvba? Vanaf 1 januari 2020 worden de belangrijkste regels van een bv (besloten vennootschap) sowieso van toepassing op je bvba. Oók zonder aanpassing […]
Lees blogberichtCommunicatie-inzichten in boekvorm gegoten
Wie zich aanmeldt voor de WIZZ nieuwsbrief, ontvangt elke maand de laatste nieuwtjes, trends en tips uit de marketing- en communicatiesector. Zin om hier nog dieper op in te gaan? Deze boeken slagen er nog steeds in het WIZZ-team te inspireren.
Lees blogbericht15 jaar WIZZ, it izz.
Een kristallen jubileum, dat is wat WIZZ met trots en veel plezier viert. Samen met jou. En dat betekent cadeautjes. Grijp je kans.
Lees blogberichtHoe kies ik een netwerk(activiteit) dat bij me past?
Een netwerk kiezen werkt zoals een communicatieplan opstellen. Je kan er niet aan beginnen als je niet weet waar je vandaag staat en waar je morgen naartoe wil. Welk type netwerken zijn er? En hoe begin je eraan? Lees in dit blogbericht tips van onze zaakvoerder en netwerker pur sang Gert Lathouwers. Er zijn tal […]
Lees blogbericht