Ondernemer en communicatiestrateeg pur sang. Straf in het vak sinds 1999.
Hoe help jij ondernemers mee straf maken?
Door hen te detecteren in (netwerk)gesprekken. Als jij als ondernemer aangeeft dat je je communicatie niet gedaan krijgt of overweegt om iemand binnen je bedrijf ervoor verantwoordelijk te maken, dan gaan mijn voelsprieten open. Dan ben jij ‘rijp’ om straf te worden en introduceer ik je tot onze werking en methodes om samen je communicatieplan te schrijven.
Als ervaringsdeskundige in het ondernemen fungeer ik als klankbord voor ons team bij het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan. Om dan in de huid van de ondernemer te kruipen: ‘Stel dat die zaak van ons zou zijn, welke keuzes zouden we dan maken?’ Tegelijk heb ik de voorbije twintig jaar heel wat communicatie-ervaringen beleefd. En die deel ik graag met ons team.
Wanneer is jouw werkdag geslaagd?
Door te weten dat we voor een klant iets bangelijks hebben gerealiseerd. Door te weten ‘dit is gewoon goe’. Ook wanneer we een klant iets laten doen dat hij uit zichzelf nooit zou doen. En dat hij er dan ook fier op is.
1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?
Focus! Stick to the plan op strategisch niveau. Door vele kleine stapjes in de juiste richting kom je uiteindelijk waar je wil zijn. Ja, er komen veel afleidingen op je pad. Het is je goed recht als ondernemer om daarop in te gaan. Maar zorg minstens voor continuïteit in een bepaalde richting. En doe – als je het niet kan laten – de foliekes als vertier on the side.
“Stel dat die zaak van ons zou zijn”
Straffe skills
- Ondernemer pur sang.
- Netwerker en bruggenbouwer.
- Communicatiestrateeg.
- Fantasierijke conceptor.
- En ook: rechttoe rechtaan communicator.
- Financiële eyeopener.
Leestips van Gert:
Wat is een communicatiecampagne?
By Gert Lathouwers |
Weet jij wat een ccommunicatieampagne nu echt een campagne maakt?
Wat zijn de middelen in een communicatieplan van Wizz?
By Gert Lathouwers |
Zet jij in op alle categorieën van communicatiemiddelen?
Subsidie communicatieplan: 3 kanalen
By Gert Lathouwers |
Van welke steun kan jij genieten?
Overweeg je om een vacature communicatieverantwoordelijke uit te schrijven?
By Gert Lathouwers |
Influencer marketing, hoe doe je dat?
By Gert Lathouwers |
Waarom doelgroepen soms werken en soms niet
By Gert Lathouwers |
Ken je het verschil tussen een doelgroep en een identificatiecluster?