Jouw contentplan

Ben je je al aan het klaarstomen voor de Wereld Toiletdag? Misschien ben je de stembanden al aan het smeren voor de Internationale dag van het Koor. Of ben je even de datum kwijt voor de jaarlijkse hoogmis van de goede smaak, het Eurovisiesongfestival?

Voor je spade en hark bovenhaalt, wat lossere kleding aantrekt en een kalender tracht op te snorren: WIZZ heeft er al een voor jou gemaakt. Want het succes van jouw zaak begint met een plan. En geen communicatieplan zonder contentplan. Download hier je content calendar.

Van particulier genot…

Een doorsnee kalenderjaar telt al snel tussen de 150 en 200 speciale dagen, feestmomenten en actuele events. Dagen waarop er altijd wel iets te beleven valt. Zo staat iedere grote feestdag garant voor een gezellige samenkomst. Of dat nu met familie, vrienden of enkele duizenden vreemde mensen is. Die standaarddagen staan alvast in een goed contentplan ter inspiratie.

Feestdagen hebben overigens niet het patent op feeststemmingen. Zo kan je terugdenken aan de gekte rond het WK voetbal. Nauwelijks een landgenoot bleef er onbewogen bij. En tenslotte kent iedereen wel die persoon die uit het niets groen uitgedost op het werk verschijnt… en dan blijkt het Saint Patrick’s day te zijn.

… tot zakelijk instinct

Niets zo aantrekkelijk voor een ondernemer als slim inspelen op de actualiteit. Of het nu om Pasen of de finale van de Champions League gaat. De moeilijkste horde die reclame immers nemen moet: mensen enthousiast maken voor het product of de dienst én hen dan aanzetten tot actie.

Top topicals

Bij top topicals is het enthousiasme er al nog vóór je iets doet. Je haakt als het ware in op dag x of thema y en vergroot dus de kans dat mensen nadien ook effectief iets doen.

Kies goed je momenten uit en werk er duidelijk naartoe. De kalender verklapt je elk jaar al de perfect planbare actualiteit. Haal de momenten eruit die bij je bedrijf passen, plaats ze in je contentplan en val op!

Enkel op een positieve vibe valt te surfen

Pas wel op met de keuze van je inhaakmomenten uit je contentplan. Een slimme campagne rond een negatieve gebeurtenis kan meer kwaad dan goed doen, hoe goedbedoeld en geniaal ze ook is. Leuk, vrolijk, licht nieuws brengt een glimlach bij de mensen en dus ook bij hun associatie met jouw onderneming. Negatief nieuws doet dat niet en ook dat heeft een weerslag op je bedrijf.

De template voor je content calendar downloaden?

Vul hieronder je gegevens in en ga zelf aan de slag met jouw contentplan.