Caroline Haverans

“Denk vanuit je klant”

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door beleving, gevoel in communicatie te brengen. Door een sfeer te creëren die matcht met de bestaansreden van je bedrijf: waarom doe je als ondernemer wat je doet? Waarvoor kom je elke dag uit je bed? Om dan die bestaansreden te laten afdruipen van elke communicatieboodschap. Niet alleen in tekst, maar ook met beeld. Als copywriter heb ik de luxe om onze designer van dichtbij mee aan te sturen zodat taal en beeld elkaar versterken. Want doelklanten prikkelen, dat is wat we willen. Met de ‘waarom’ en niet langer louter met de ’wat’ of ‘hoe’.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Na een babbel of een telefoontje met een klant het gevoel hebben van ‘we begrijpen elkaar, we zitten op dezelfde golflengte’. Om daarna samen met enthousiasme de afgesproken communicatie uit te rollen en resultaten te boeken. Dat is teamwork, dat is kicken.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Denk in je communicatie niet vanuit jezelf, maar vanuit het standpunt van je klant. Hoe ervaart hij je boodschap? Wat wil je dat hij doet? Dit loopt als een fluitje van een cent als je je doelklant goed kent. Neem daarom gerust de tijd om je droomklant te definiëren. Het maakt je communicatie zoveel makkelijker.

Caroline Haverans - Wizz Communicatiepartners

Caroline Haverans

Accountmanager en copywriter.
Straf in het vak sinds 2003.

Contacteer

Caroline

Straffe skills

  • Tekstschrijver met gevoel en zin voor beleving.
  • Denkt vanuit je eindklant.
  • Storyteller. In alles zit een verhaal!

  • Planmatige aanpakker.
  • Durft te vragen.
  • Eigenzinnige inbreng in jouw plan.

Blogberichten door Caroline

Annelies Elsermans versterkt ons WIZZ-team

Annelies: “Voor elk probleem een oplossing.”

27 mei, 2020

“Annelies, Annelies, ‘t is beter dat ik niet meer voor je kies.” Niels Destadsbader is voorzeker van streek als hij dit zingt. Want wij vinden van wél: Annelies Elsermans versterkt sinds kort ons WIZZ-team als accountmanager. “Ik kijk ernaar uit om straffe communicatieplannen te schrijven”, zegt ze resoluut. Straffe woorden die vragen om een introductie. […]

Lees blogbericht
de acht elementen van een WIZZ-communicatieplan

Wat zijn de acht elementen van een WIZZ-communicatieplan?

26 november, 2019

Met deze acht elementen in je communicatieplan breng je structuur en strategie in de communicatie van je bedrijf, kmo or organisatie. Op die manier helpt WIZZ je om een straffe ondernemer te zijn. Een WIZZ-communicatieplan bestaat uit acht essentiële elementen. Die vind je hieronder. Kan je niet wachten om met deze acht elementen aan de […]

Lees blogbericht
Denk jij vanuit je klant

Denk jij vanuit je klant?

25 april, 2019

Als gedreven ondernemer ben je erg begaan met je zaak. Soms in die mate dat je heel onbewust riskeert om je doelklant uit het oog te verliezen. En dat je communiceert vanuit je eigen denk- en leefwereld. En niet vanuit het perspectief van je klant. Is dat erg? Nee, kan gebeuren. Als ondernemer ben en […]

Lees blogbericht
laat-met-cornerstone-content-je-website-beter-scoren-in-google

Laat met cornerstone content je website beter scoren in Google

25 maart, 2019

Hoe belangrijk is cornerstone inhoud? Superbelangrijk. Want de kwaliteit van de cornerstone content op je website bepaalt mee de score in Google. Hoe beter deze cornerstone inhoud in elkaar zit, hoe hoger je verschijnt in zoekresultaten. First things first: Cornerstone inhoud: wat is dat? Het is de core van je website, de belangrijkste inhoud. Het […]

Lees blogbericht
digitale transformatie

Welke stap zet jij naar digitale transformatie?

28 februari, 2019

Digitale transformatie. Net als artificial intelligence, big data, augmented reality en micro-moments is het vandaag een modewoord dat te pas en te onpas opduikt. Maar wat is dat nu precies en wat betekent het voor jouw kmo of bedrijf? Want sowieso muis jij er als ondernemer niet onderuit. Al goed ook, want digitale transformatie schept […]

Lees blogbericht
3 subsidiekanalen

3 subsidiekanalen voor jouw communicatieplan

27 september, 2018

Wil je de communicatie van je bedrijf planmatig en gestructureerd aanpakken, dan is een communicatieplan onontbeerlijk. Precies omdat het je leidraad en tijdlijn is om je vooropgestelde doelstellingen te bereiken met concrete communicatie-acties.

Lees blogbericht

Zelf copywriten, een makkie

17 augustus, 2017

Het vertrouwen van je klanten winnen, je profileren als expert, nieuwe leads aantrekken… Er zijn genoeg reden om je website van betekenisvolle content te voorzien. Ontdek hier vijf praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan.

Lees blogbericht

Beantwoord jij je e-mails met fatsoen?

14 januari, 2016

Ongetwijfeld is jouw mailbox populair en ontvang je elke dag tal van e-mails. Hoe verwerk je ze efficiënt en binnen welke tijdsspanne? Enkele fatsoentips op een rij. Beantwoord je e-mails binnen een redelijke termijn Op werkdagen betekent dit voor het bedrijfsleven binnen de 24 of 48 uur. Lukt het je niet binnen de 2 werkdagen, […]

Lees blogbericht

Het woord is aan jou

16 oktober, 2015

Swipen, krokodillentraan of katsjoe. Eén voor één Nederlandse woorden die tof zijn, toch? Zo zijn er onnoemelijk veel woorden in onze taal die we een warm hart toedragen. Waarom? Hé, er moet toch niet voor álles een reden zijn. Het is Week van het Nederlands, een mooi initiatief van de Taalunie. Feestje bij WIZZ Communicatiepartners. […]

Lees blogbericht

Verleiden met je subject line? 5 tips.

6 juli, 2015

Wil je dat je e-mail geopend wordt? Je subject line of onderwerpregel speelt een belangrijke rol. Maak ’em sexy! Stuur je een e-mail of nieuwsbrief uit, dan zorg je er best voor dat hij opvalt tussen alle andere mails in de overvolle mailbox van je lezer. Want geopend worden, is wat die e-mail wil. Extra […]

Lees blogbericht