Straf in het vak sinds 2003.
Hoe help jij ondernemers mee straf maken?
Door beleving, gevoel in communicatie te brengen. Door een sfeer te creëren die matcht met de bestaansreden van je bedrijf: waarom doe je als ondernemer wat je doet? Waarvoor kom je elke dag uit je bed? Om dan die bestaansreden te laten afdruipen van elke communicatieboodschap. Niet alleen in tekst, maar ook met beeld. Als copywriter heb ik de luxe om onze designer van dichtbij mee aan te sturen zodat taal en beeld elkaar versterken. Want doelklanten prikkelen, dat is wat we willen. Met de ‘waarom’ en niet langer louter met de ’wat’ of ‘hoe’.
Wanneer is jouw werkdag geslaagd?
Na een babbel of een telefoontje met een klant het gevoel hebben van ‘we begrijpen elkaar, we zitten op dezelfde golflengte’. Om daarna samen met enthousiasme de afgesproken communicatie uit te rollen en resultaten te boeken. Dat is teamwork, dat is kicken.
1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?
Denk in je communicatie niet vanuit jezelf, maar vanuit het standpunt van je klant. Hoe ervaart hij je boodschap? Wat wil je dat hij doet? Dit loopt als een fluitje van een cent als je je doelklant goed kent. Neem daarom gerust de tijd om je droomklant te definiëren. Het maakt je communicatie zoveel makkelijker.
“Denk vanuit je klant”
Straffe skills
- Brengt gevoel en beleving in je teksten.
- Denkt vanuit je eindklant.
- Storyteller. In alles zit een verhaal!
- Planmatige aanpakker.
- Durft door te vragen.
- Aversie van simpelweg uitvoeren.