Caroline Haverans

Accountmanager met een hart voor storytelling.
Straf in het vak sinds 2003.

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door beleving, gevoel in communicatie te brengen. Door een sfeer te creëren die matcht met de bestaansreden van je bedrijf: waarom doe je als ondernemer wat je doet? Waarvoor kom je elke dag uit je bed? Om dan die bestaansreden te laten afdruipen van elke communicatieboodschap. Niet alleen in tekst, maar ook met beeld. Als copywriter heb ik de luxe om onze designer van dichtbij mee aan te sturen zodat taal en beeld elkaar versterken. Want doelklanten prikkelen, dat is wat we willen. Met de ‘waarom’ en niet langer louter met de ’wat’ of ‘hoe’.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Na een babbel of een telefoontje met een klant het gevoel hebben van ‘we begrijpen elkaar, we zitten op dezelfde golflengte’. Om daarna samen met enthousiasme de afgesproken communicatie uit te rollen en resultaten te boeken. Dat is teamwork, dat is kicken.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Denk in je communicatie niet vanuit jezelf, maar vanuit het standpunt van je klant. Hoe ervaart hij je boodschap? Wat wil je dat hij doet? Dit loopt als een fluitje van een cent als je je doelklant goed kent. Neem daarom gerust de tijd om je droomklant te definiëren. Het maakt je communicatie zoveel makkelijker.

Caroline Haverans, Wizz communicatiepartners

“Denk vanuit je klant”

Contacteer Caroline

Straffe skills

  • Brengt gevoel en beleving in je teksten.
  • Denkt vanuit je eindklant.
  • Storyteller. In alles zit een verhaal!
  • Planmatige aanpakker.
  • Durft door te vragen.
  • Aversie van simpelweg uitvoeren.

Leestips van Caroline:

contentkalender in een communicatieplan

Inspiratie voor je contentkalender in 2023

Werk in je communicatieplan met een contentkalender. Door je posts vooraf in te plannen, zorg je ervoor dat je consistent communiceert. Dat doe je natuurlijk enkel maar met berichten die je vandaag al kan voorzien. De dunne lijn tussen interessant en irritant De eerste vraag die je jezelf moet stellen is hoe vaak je gaat […]
Authentiek communiceren in een echt verhaal

In Fix Hair: een écht authentiek verhaal

Storytelling. Een hip woord in de communicatiewereld. Maar een goede story, een goed verhaal is oh zo krachtig. Tenminste: als je verhaal echt is, authentiek. Authentiek? Dat is recht uit je hart als ondernemer. Want als ondernemer doe je wat je doet om een welbepaalde reden. Omdat je iets voor ogen hebt voor je klanten. […]
Zelf copywriten praktische tips

Zelf copywriten, vijf praktische tips

Als ondernemer het vertrouwen van je klanten winnen, je profileren als expert, nieuwe leads aantrekken, … Er zijn redenen genoeg om je teksten te kruiden, leesbaar en -gaar te maken voor je doelklanten. In dit artikel vind je vijf praktische tips. Check zeker eens even of je met je kmo deze tips al toepast in […]
strategie kiezen om te winnen

Kiezen is winnen

Wat communiceer je? Hoe doe je dat? En wanneer? Drie vragen die terugkeren in je agenda? Volhouden. Je bent al voor de helft goed bezig. First things first TIP: stel liever eerst de vraag: wat communiceer ik waarom? Durf de communicatie van je kmo of organisatie kritisch te bekijken. Waarom organiseer ik een event? Waarom […]