Stalen deuren met glas. Met dit nieuwe product wilde glasplaatser Pglas in Tielen zijn aanbod aan interieurglas verruimen. Met als duidelijke maatstaf: minstens 30 offerteaanvragen in het eerste jaar.
Om dit waar te maken schreef WIZZ in het communicatieplan voor Pglas een aparte strategie:
‘We communiceren de productverruiming door een plezante campagne te lanceren.’
Met deze concrete communicatie-acties
1. Het campagnebeeld
Pglas plaatst je interieurglas met plezier. (Met welke plezante voordelen voor jou? Dat lees je hier.) Het spreekt voor zich dat we de campagne rond de stalen deuren, opbouwden in functie van deze plezante kern of bestaansreden.
Als eerste stap kreeg het campagnebeeld vorm. Iets lekker straks. De combinatie van een gespierde mannelijke torso met een stalen binnendeur met glas.
Deze visual vertaalden we naar de verschillende communicatiekanalen, vooraf uitgeselecteerd in functie van budget en doelklanten.
Een mix van online en offline communicatie die elkaar versterken:
2. Blogbericht op website als basis
Voor doelklanten die meer wil lezen over de actie, is een landingspagina een must in elke campagne. Het is de plek waar offline en online communicatie elkaar ontmoeten.
3. Online communicatie
- Een e-mailing naar de eigen database.
- Google Ad en een Facebookadvertentie die we enkel toonden aan de doelklanten in de juiste Pglas-regio.
4. Offline communicatie
- Printadvertenties in regionale magazines en menuboeken.
- Een persbericht voor Made in Kempen.
- Bierviltjes die verspreid werden op verschillende openbare plaatsen en in cafés.
- Stalen deuren kregen een eigen plaats in het lookbook (de catalogus) van Pglas en alle andere huisstijlelementen.
5. Meetbare url
Om de effecten van deze offline communicatie te meten, communiceerden we de url www.pglas.be/lekkerstrak enkel en alleen op printkanalen.
Met welke plezante resultaten?
De cijfers die volgen, zijn de rechtstreeks meetbare. Dus websitebezoeken waarvan we 100% zeker zijn dat ze één op één een rechtstreeks gevolg zijn van concrete acties.
Websitebezoeken
0 bezoeken
0 bezoeken
0 bezoeken
0 bezoeken
Opmerkelijk zijn deze 35 webbezoeken vanuit offline communicatie. Want de grote uitdaging zit vaak in het aanzetten van doelklanten om vanuit een offline kanaal (bv. een printadvertentie) een actie online te nemen.
Conversies
0 contactnames
0 contactnames
0 contactnames
0 contactnames
Of 18 rechtstreeks meetbare contactnames.
Niet-rechtstreeks meetbare resultaten
De kracht van de mix van offline en online communicatie-acties is dat ze elkaar versterken. Wie op Facebook getriggerd wordt door de advertentie rond stalen deuren, maar niet direct een verdere actie onderneemt, kan een week later rechtstreeks surfen naar www.pglas.be. Om vanuit deze homepagina op zoek te gaan naar stalen deuren.
Wel, dit bezoek tellen we hierboven niet mee in onze rechtstreeks meetbare cijfers. Klopt, het uiteindelijke aantal mensen dat door deze actie een offerte heeft aangevraagd voor stalen deuren ligt hoger dan onze 18 rechtstreeks meetbare. Cijfers geven in communicatie een trend aan, maar moeten we nuanceren en interpreteren.
Eindresultaat
Zo noteerde Pglas 125 offerteaanvragen voor stalen deuren. Meer dan 4 keer van onze vooropgestelde 30! Trots op Pglas, trots op ons communicatieplan.
Genoeg gelezen?
Ik kom graag eens met je babbelen.
Bij ons op kantoor in Herentals of bij jouw op het bedrijf.
Waar spreken we af?