Michel Wouters

Art director die evenwicht vindt tussen creativiteit en no-nonsense.
Straf in het vak sinds 1996.

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door visuele creaties te maken die relevant en doordacht zijn. De ervaring leert dat achter een concept een rationele uitleg hoort. ‘Omdat het mooi is’ volstaat niet. Want het is nu eenmaal het opzet van communicatie om je doelklanten op te zoeken. Geen creativiteit om de creativiteit zelf. Wel om te bereiken wat je wil.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Wanneer je samen met de klant voelt dat het er boenk op is. Het gevoel van ‘ja, dit is het’, ‘we zijn er geraakt’. Dit kan heel snel gaan en soms met omwegen. Sowieso is het het resultaat van een creatief proces dat je samen doormaakt.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Onderdruk de drang om over jezelf te vertellen. Want daar heeft je doelklant niets aan. Die zit immers niet op je communicatie te wachten. Wel is die vatbaar voor de emotie die jouw boodschap uitlokt. Denk dus vanuit je klanten. En maak duidelijk wat je met je communicatie voor elkaar wil krijgen: contact nemen of kopen? In ieder geval: spring eruit om de juiste reden, met het juiste gevoel.

Michel Wouters, Wizz communicatiepartners

“Spring eruit om de juiste reden”

Straffe skills

  • Art director die tussen de lijnen kan lezen van een briefing.
  • Vinger aan de pols van creatieve trends.
  • Conceptor met liefde voor en in de Kempen.
  • Evenwichtskunstenaar tussen creatieve meerwaarde en no-nonsense-oplossing.
  • Briefings worden brainstormmomenten.
  • Niet te beroerd om creatief ego opzij te schuiven voor jouw communicatiedoel.

Leestips van Michel:

Naamkaartje Gert Lathouwers Wizz

Je naamkaartje als barometer van je strategie

Wie is dit, wat doet hij en waarom zou ik dat door hem laten doen? Het zijn drie essentiële vragen waar je klant een antwoord op moet krijgen met één blik op je naamkaartje. Weet je onmiddellijk wat er allemaal op je naamkaartje moet en hoe? Proficiat, jij volgt duidelijk je eigen communicatiestrategie. Verschillen jouw […]