Case study Pglas

Voor Pglas, een glasbedrijf uit Tielen, werkte WIZZ reeds verschillende communicatiecampagnes uit, zowel online als offline. Doelen van de campagnes: het aantal websitebezoeken opkrikken en het aantal offerteaanvragen verhogen.

SEO-aanpak: na 1 maand 58,97% meer websitebezoeken

Door de Pglas-website in 2013 onder handen te nemen op SEO-vlak werden enkele mooie cijfers genoteerd. De aanpak: de huidige website op elk vlak optimaliseren en extra webpagina’s creëren waarop bepaalde zoekwoorden extra in de verf worden gezet. Na amper een maand steeg het aantal organische zoekresultaten met 40,76%. Het aantal websitebezoeken steeg met 58,97%.

E-mailmarketing: 54,92% meer clicks

Via een strategische e-mailmarketingaanpak wisten we het aantal clicks naar de Pglas-website met 54,92% te laten toenemen in vergelijking met 2012 (cijfers 2013 tot en met augustus).

Geïntegreerde resultaten: 72,05% meer websitebezoeken op 1 jaar

Naast SEO en e-mailmarketing werden een print- en point-of-sale-campagne en SEA-campagnes uitgewerkt. Telkens lag de nadruk op het bereiken van de doelen. Met sterke calls-to-action op elk platform wisten we zowel het aantal websitebezoeken (+72,05%) als het aantal unieke bezoekers (+65,08%) en paginaweergaven (+45,01) de hoogte in te jagen in de periode januari tot augustus 2013 in vergelijking met 2012.

Offerteaanvragen: 10,5% meer offerteaanvragen zonder verhoging van het jaarlijkse communicatiebudget

Als de huidige trend doorzet, zitten we stevig op koers om het aantal offerteaanvragen tegen het eind van het jaar met 10,5% te laten stijgen.

Kies voor rendement

Wil je ook jouw websitebezoeken en offerteaanvragen opkrikken? Contacteer onze account manager Gert en we bekijken met welke marketingtechnieken we jouw doelstellingen kunnen bereiken.