Case study Pglas

Voor Pglas, een glasbedrijf uit Tielen, werkte WIZZ reeds verschillende communicatiecampagnes uit, zowel online als offline. Doelen van de campagnes: het aantal websitebezoeken opkrikken en het aantal offerteaanvragen verhogen.

SEO-aanpak: na 1 maand 58,97% meer websitebezoeken

Door de Pglas-website in 2013 onder handen te nemen op SEO-vlak werden enkele mooie cijfers genoteerd. De aanpak: de huidige website op elk vlak optimaliseren en extra webpaginaโ€™s creรซren waarop bepaalde zoekwoorden extra in de verf worden gezet. Na amper een maand steeg het aantal organische zoekresultaten met 40,76%. Het aantal websitebezoeken steeg met 58,97%.

E-mailmarketing: 54,92% meer clicks

Via een strategische e-mailmarketingaanpak wisten we het aantal clicks naar de Pglas-website met 54,92% te laten toenemen in vergelijking met 2012 (cijfers 2013 tot en met augustus).

Geรฏntegreerde resultaten: 72,05% meer websitebezoeken op 1 jaar

Naast SEO en e-mailmarketing werden een print- en point-of-sale-campagne en SEA-campagnes uitgewerkt. Telkens lag de nadruk op het bereiken van de doelen. Met sterke calls-to-action op elk platform wisten we zowel het aantal websitebezoeken (+72,05%) als het aantal unieke bezoekers (+65,08%) en paginaweergaven (+45,01) de hoogte in te jagen in de periode januari tot augustus 2013 in vergelijking met 2012.

Offerteaanvragen: 10,5% meer offerteaanvragen zonder verhoging van het jaarlijkse communicatiebudget

Als de huidige trend doorzet, zitten we stevig op koers om het aantal offerteaanvragen tegen het eind van het jaar met 10,5% te laten stijgen.

Kies voor rendement

Wil je ook jouw websitebezoeken en offerteaanvragen opkrikken? Contacteer onze account manager Gertย en we bekijken met welke marketingtechnieken we jouw doelstellingen kunnen bereiken.

Benieuwd hoe je website scoort in Google? Vraag hier je rapport aan ๐Ÿ‘‰