Hoe vinden jouw prospects jouw webstek en hoe haal je rendement uit jouw online aanwezigheid?

Elke ondernemer heeft een bedrijfswebsite nodig. Maar hoe zorg je ervoor dat mogelijke prospects jouw bedrijf online vinden?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Zoekmachines als Google vinden het uiterst belangrijk dat je geen surfers om de tuin leidt. Verkoop je vrachtwagens? Zorg er dan voor dat je op je website zoveel mogelijk inhoud plaatst die daadwerkelijk over vrachtwagens gaat. Daarnaast is de structuur van je website heel belangrijk. Besteed aandacht aan de juiste kernwoorden, titels, META-data, html-opbouw en URL’s. Je kan ook een linkbuilding-strategie uitwerken. Wanneer er vanop (voor Google) interessante websites naar jouw site wordt gelinkt, geeft Google je een hogere score.

Zoekmachineadverteren (SEA)

Naast zoekmachineoptimalisatie is zoekmachineadverteren een belangrijk element bij zoekmachinemarketing. Bij SEA plaats je betaalde advertenties boven of naast de natuurlijke zoekresultaten. Met een juiste aanpak en strategie, de juiste keuze van zoekwoorden en wervende teksten breng je jouw prospects makkelijk naar je website.

Sprekende cijfers

Voor een glasbedrijf werkten we een uitgekiende SEO- en SEA-strategie uit. Het doel: een groei in websitebezoeken en offerteaanvragen. Het resultaat? Na amper een maand steeg het aantal organische zoekresultaten met 40,76%. Het aantal websitebezoeken steeg met 58,97%. Als de huidige trend doorzet, zullen we eind dit jaar in vergelijking met vorig jaar een groei in offerteaanvragen van 10,5% realiseren. Bekijk de volledige Pglas-case study.

Kies voor rendement

Wil je ook jouw rendement verhogen? Contacteer ons en we bekijken met welke marketingtechnieken we jouw salesdoelen kunnen bereiken.

Benieuwd hoe je website scoort in Google? Vraag hier je rapport aan 👉