Start met jouw communicatieplan

Jouw template

Onze communicatieplan-template is een nuttige tool om je snel inzicht te geven in het geheel aan communicatie voor jouw zaak. Het zorgt voor een gestructureerde aanpak van je communicatie-inspanningen.

De tool geeft je een overzicht over de 4 grote delen van elk communicatieplan:

  1. Wat gaan we doen?
  2. Wanneer gaan we dat doen?
  3. Wie gaat dat doen?
  4. Hoeveel gaan we investeren?

Een communicatieplan: helder, onderscheidend, consistent

Je krijgt van ons ook alvast enkele basiselementen mee, die gewoon in élk communicatieplan aanwezig móeten zijn. Deze basiselementen zijn steeds een onderdeel van 8 facetten waarrond je een helder plan opbouwt: strategie, concept, brand, copy, offline en online marketing, media en onderaannemingen.

Inhoudelijk is het aan jou om je boodschap onderscheidend te brengen. Want als je klanten het verschil met het aanbod van je concurrenten niet zien dan rest hen nog maar 1 manier om een keuze te maken. De prijs. En dát is net het hoekje waar weinigen willen zitten.

Nadat je een plan hebt opgesteld is het zaak om dit consistent uit te dragen en op te volgen.

  • Uitdragen, je unieke boodschap steeds blijven herhalen. In elke communicatie een nieuwe boodschap, visual of nieuwe gevatte baseline steken is misschien wel leuk voor jou, maar je klanten raken het noorden kwijt.
  • Opvolgen, op regelmatige tijdstippen communiceren. Niet wanneer je net even tijd hebt of je sales in een dipje zit en dan een tijdje niet meer. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen is het devies.

Vul hieronder jouw gegevens in om de WIZZ-template te downloaden en zelf aan de slag te gaan met jouw communicatieplan.

WIZZ mag mij contacteren rond de communicatieplantemplate via:

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van onze e-mails. Bezoek onze website voor informatie over ons privacybeleid.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erken je dat jouw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over de privacypraktijken van MailChimp.