Ontvang gratis een straffe scan van je website.
,Je wil werk maken van je website voor je zaak, maar waar start je?
- Misschien zijn je ambities nog niet helder?
- Surfen wel de juiste mensen op je website?
- Je weet dat je aanvragen wil generen. Maar waar begin je dan?
Een goede start: kijk of zoekmachines je website lusten?
👉 Vraag snel je gratis, technische, website-analyse aan en maak een straffe start.
Is meer verkeer ook meer verkoop?
Kort? Ja!
Óf... dat zou het toch moeten zijn. Een website die technisch degelijk in elkaar steekt scoort beter in zoekmachines. Door je website, op technisch vlak, bij te sturen zet je dus stappen op het vlak van zoekmachineoptimalisatie (SEO).
SEO en conversie van je website zijn een 'cijferspel'
Hoe meer je bovenaan in de trechter giet. Hoe meer er, normaal gezien, onderaan uit komt.
Met SEO zet je in op de lange termijn. Op bezoekers die een pijn voelen maar niet weten waar de oplossing zit. Stap voor stap sleutel je aan de kracht en relevantie van elke pagina. Om zo je website een extra verkoper of leadgenerator te maken voor je kmo.
SEO, een tweekoppig beest
Aan je zoekmachineoptimalisatie werken doe je op 2 manieren:
- met straffe content
- met straffe code
Het is dus belangrijk dat je zowel inhoudelijk, met copywriting, je website uitbouwt met relevante content voor je bezoekers. Als dat je technisch sleutelt aan de prestaties van je website.
Met onze website-analyse krijg je alvast meer inzicht in het technische luik van je website.
Vraag nu je analyse aan en ontvang meer tekst en uitleg bij het laaghangend fruit voor optimalisatie van je website.
Veelgestelde vragen over zoekmachineoptimalisatie:
Ja, en helaas ook nee. 🙂
Inzetten op zoekmachineoptimalisatie en met je website, organisch, goed scoren in zoekmachines is gratis. In tegenstelling tot zoekmachineadverteren (SEA), wat betalend is.
Het werk om beter te scoren in zoekmachines is natuurlijk niet gratis, tenzij je het zelf doet én je eigen uren dan niet 'telt'.
Het uitvoeren van de technische verbeteringen, of het schrijven van betere teksten, moet nog steeds door iemand met kennis van zaken gedaan worden. En die persoon eet waarschijnlijk ook graag een boterham met kaas.
Ja. Over het algemeen krijgen organische zoekresultaten meer vertrouwen van de bezoeker dan advertenties.
Logisch ook.
Je goede inhoud en sterke website worden beloont door de zoekmachine met een hoge positie.
De adverteerders zetten daar mogelijks minder op in en willen hun bezoek 'kopen'.
Gebruikers van zoekmachines weten dat dus ook.
Ja. Door een goede positie in Google krijg je meer bezoek. En meer bezoek, dat ziet Google graag. Dus gaan ze je nadien nog extra belonen met een hogere positie.
Door in te zetten op SEO krijg je dus een beter score in de zoekmachine. Daardoor ga je meer bezoekers krijgen.
Geef hen ook effectief waar ze naar op zoek zijn. Denk vanuit je klant. Probeer je in te leven in wat hij of zij zoekt en intypt. Speel daar met een sterke landingspagina op in.
En vergeet je 'call-to-action' niet op die landingspagina! Wat wil je dat je bezoeker doet nadat hij je inhoud heeft gelezen?
Nee. Helaas niet.
SEO is een investering in de lange termijn.
Het voordeel?
Naast de andere, die we al beschreven dan...
Het is een blijver. Eens je sterke content hebt dan gaat die niet meer weg natuurlijk. Je pagina's blijven een hele tijd goed scoren in zoekmachines en trekken telkens nieuwe bezoekers aan.