Je logo is een onlosmakelijk element van je visuele identiteit

Net als je bedrijfsnaam is je logo niet los te koppelen van je kmo of bedrijf. Om het met de woorden van Toon Hermans te zeggen: 'Zit m'n dasje goed? Zit m'n jasje goed?' Want het jasje moet je passen. Met andere woorden: je logo straalt uit waarvoor je bedrijf staat.

Ben je op zoek naar een (nieuw) logo voor je bedrijf?

Laat je niet verleiden om het meest fancy te maken. Of het mooiste. Of misschien wel snel snel eentje omdat je er een móet hebben.

S-t-o-p. Krijg eerst helder waarvoor je bedrijf staat, wat jouw zaak onderscheidend maakt. En je zal merken dat je plots een kanjer van een briefing hebt voor je logomaker. Want die weet meteen welke sfeer je logo moet uitstralen. (noem het de stijl van je huis, je huisstijl) Welke reacties het teweegbrengt bij je doelklanten.

Je logo is een onderdeel van je totaalverhaal. En niets zo fijn als een verhaal dat klopt. Want het helpt jou om de juiste klanten aan te trekken.

Michel werkt aan een nieuw logo in een communicatieplan.

Hoe past je logo in een groter geheel?

Je logo is altijd een onderdeel van je totale communicatiestrategie

Zoals die sproet op je gezicht. Altijd en overal aanwezig. En dat is fijn. Want het is een krachtig middel om je bedrijf kenbaar te maken bij de juiste mensen. Om je verhaal te vertellen. Een radertje in je grotere plan.

Heb je nog geen groter geheel? 

En breng structuur in je communicatie. Zo ben jij goed bezig om communicatie mee in te zetten om je bedrijfsdoelstellingen te halen. Want daar draait het om, toch?