Werk maken van je communicatie? Top! Tip: Ga niet halsoverkop aan de slag. Neem even je tijd en probeer je communicatie te passen in een groter geheel. Want je website, je post op Facebook, je advertentie hebben veel meer kans op succes als er een rode draad in zit, een lijn. Structuur, dus.
Wat is dat nu precies? Is het iets voor jou?
Heb jij helder wie je droomklanten zijn?
Heb jij je totale plan overzichtelijk op 1 blad?
Wat is nu een juiste begroting?
Wie doet wat wanneer?
Koppel jij al doelstellingen aan je communicatie?
Een grote uitdaging in communicatie is om het verhaal van je bedrijf te laten kloppen. Wat je publiek ziet, leest en voelt, maakt dat het zich al dan niet met je merk of zaak verenigt. Best dat je plaatje klopt. Dat alles wat je communiceert, draait rond wat je wil uitstralen (je bestaansreden) met je bedrijf. Hier gaat het over taal en tekst, maar ook over beeld en zelfs de attitude van je medewerkers.
Waarom kom jij elke dag uit je bed?
Raak jij het hart van je doelklanten?
Sociale media. The place to be?
Wil je dat mensen je zaak of merk herkennen? Tip: stem je huisstijlitems op elkaar af. Je logo, offertepapier, autobelettering, visitekaartjes, je website, socialemediakanalen, … Allemaal op dezelfde lijn, dezelfde kleuren, dezelfde look-and-feel. Zo fiets je je bedrijf altijd op dezelfde herkenbare manier in de kijker. Dat is branding.
Weerspiegelt het je visuele identiteit?
Is het de moeite om hier in te investeren?
Consequent in je uitstraling?
Passen je kleuren bij je waarden?
Zit het verhaal van je zaak goed? Dan ben je klaar om actief (!) naar buiten te communiceren. Om (nieuwe) klanten te bereiken. Of om een nieuw product of nieuwe dienst te lanceren. Kortom, om je merk te promoten en gezien te worden. En dit kan via verschillende communicatiekanalen. Belangrijk is nu om de juiste te kiezen.
Waarom een (nieuwe) website?
De juiste stap op sociale media?
Nog de moeite?
Zin of onzin?
Het beste zakelijke netwerk voor jou?
Ken jij het laaghangend fruit op je website?