Welke stap zet jij naar digitale transformatie?

Digitale transformatie. Net als artificial intelligence, big data, augmented reality en micro-moments is het vandaag een modewoord dat te pas en te onpas opduikt. Maar wat is dat nu precies en wat betekent het voor jouw kmo of bedrijf? Want sowieso muis jij er als ondernemer niet onderuit. Al goed ook, want digitale transformatie schept kansen.

We leven in een wereld waarin technologische ontwikkelingen hard gaan. Het internet, sociale media en mobiele apparaten hebben onze manier van leven serieus op z’n kop gezet. Altijd en overal zijn we bereikbaar. Niemand of niets is nog veraf. We zijn altijd ‘geconnecteerd’. We verwachten heel snel rechtstreeks contact, of het nu 13 u. of 23 u. is.

Herkenbaar? Welnu, die mentaliteit verwachten we ook van bedrijven, ondernemingen en organisaties. Klopt, deze technologische vooruitgang heeft ook impact op onze manier van werken. En precies daarvoor mag je als bedrijf niet blind zijn, ook al draai je al jaren op een solide basis. Verstijven, is geen optie. Transformeren wel, met focus op met wat je je klanten blijer maakt.

Klant centraal

Als WIZZ’ers wagen we ons niet op glad ijs om een waterdichte definitie van ‘digitale transformatie’ te formuleren. Dat is weggelegd voor de digitale transformatie-experten. Maar we ondersteunen wel de stelling dat digitale transformatie meer betekent dan dat je als onderneming digitale middelen voluit inzet om concurrentievoordeel te realiseren. Zorg er ook voor dat je je klant centraal zet; dat je hem beter leert kennen. Hoe wil die bediend worden? Hoe communiceer je efficiënter en sneller met je klant? Welke communicatiekanalen schakelen we in?

WIZZ waakt mee over jouw digitale transformatie op vlak van communicatie. Niets zo boeiend als ons inleven in jouw eindklant. Om zo ook digitale communicatie en technologieën in te zetten om deze eindklant te begrijpen en op het juiste moment te ‘grijpen’ in zijn customer journey. Weten wat je klant verwacht en waarvoor die vatbaar is. Zo maak jij het verschil, zo wend jij communicatie aan om een straffe ondernemer te zijn.

Maar digitale transformatie is meer dan communicatie. Meer dan administratie en processen. Het is..

…ook een organisatieverandering

Tools, apps en technologieën zijn één ding. Vooral de mensen binnen je onderneming zijn mee de sleutel tot een succesvolle cultuurverandering. Stappen ze mee in het verhaal?

Wat is jouw digitale actie voor 2019?

Of concreter: Welk werk is voor jou apenwerk en zou je graag geautomatiseerd zien? Dit kan een repetitieve klus zijn. Of een manuele taak die heel belangrijk is, maar misschien wel uitgevoerd kan worden op een andere manier. Je hebt geheid zo’n wens, toch?

Laat het ons weten op Facebook.

Zeker doen! Want de leukste reacties belonen we met het boek Homo Roboticus. 30 vragen over een wereld in robotisering en artificiële intelligentie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *