Welk deel van je reclamebudget smijt jij weg?

80% van de Super Bowl-commercials zorgen niet voor extra sales. Welk deel van jouw communicatiebudget smijt jij weg?

De helft van je communicatiebudget is weggegooid geld, alleen weet je niet welke helft”, luidt de boutade van John Wanamaker. Bij Super Bowl-commercials, waar je 4 miljoen dollar betaalt voor 30 seconden airtime, ligt dat percentage zelfs hoger. Uit een onderzoek van Communicus blijkt dat 80% van de Super Bowl-commercials geen extra sales opleveren. Het bureau ondervroeg 1.000 Super Bowl-kijkers en analyseerde hun koopgedrag. Resultaat: 80% van de spotjes schiet zijn doel voorbij.

WIZZ meet en stuurt bij

Bij WIZZ gaan we steeds op zoek naar de niet-renderende onderdelen van jouw communicatiemix. Door het continu meten van elk onderdeel van de mix voeren we waar nodig aanpassingen door. Zo wisten we het aantal online registraties voor onze klant Magic Dice op minder dan een jaar tijd met 119% te verhogen. Hoe? Door op verschillende tijdstippen in te zetten op verschillende communicatiekanalen en steeds bij te sturen. Bekijk de case study en ontdek de potfolio-items.

Kies voor optimaal rendement

Wil je weten welk deel van je communicatiebudget jij wegsmijt? En wil je jouw communicatiemix optimaliseren? Contacteer onze account manager Gert voor een vrijblijvende afspraak.

Bekijk al onze case studies en laat je inspireren door onze portfolio-items.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *