Wat is een marketingcampagne?

Een marketingcampagne is meer dan alleen een campagnebeeld. Het beeld is het resultaat van een voorafgaande studie.

Maar wat is een marketingcampagne dan eigenlijk?

Een campagne is zoals een liefdesverhaal; een reis die je samen met je klant maakt naar een welomschreven bestemming. Te melig? Inderdaad!

Concreter.

Een campagne …

  1. is beperkt in de tijd. We maken met de klant een duidelijke afbakening van de doorlooptijd van de campagne.
  2. staat in functie van een haalbare en realistische target/doelstelling. Wat willen we bereiken; naamsbekendheid, omzet- of winstverhoging,…
  3. focust zich op een duidelijke productkeuze. Met welk product (of dienst) kunnen we de gestelde target het snelst bereiken?
  4. is gericht op een vooraf bepaalde sector en doelgroep. Afhankelijk van de productkeuze specifiëren we zo gedetailleerd mogelijk welk onze doelgroep is. Segmenteren is hierbij de boodschap.
  5. zet specifieke communicatiemiddelen in. Met welke middelen kan je de doelgroep het best bereiken? Kiezen we voor printadvertenties, gaan we online adverteren?
  6. wordt visueel gemaakt met een sprekend campagnebeeld. Het leukste deel voor onze grafische vormgevers.
  7. wordt in de doorlooptijd opgevolgd en bijgestuurd. Welke middelen spreken onze doelgroep het best aan en waar moeten we bijsturen?
  8. krijgt na afloop een rapportage/eindbalans. Is onze target gehaald? Ja! Opnieuw een gelukkige klant.

Zit je nog met vragen over je eigen marketingcampagne of wil je een campagne opstarten? Aarzel dan niet om Gert te contacteren voor een vrijblijvende afspraak.

Aanvullende informatie vind je op onze website:
Communiceer jij S.M.A.R.T.?
Andere WIZZ-campagnes
Case study Pglas

Beeld: Kim / "Liefde is" spreuken

Geschreven voor Jo Spiessens

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *