Social media of e-mail, de ultieme marketing battle. Waar verlies jij klanten en hoe haal je hen binnen?
Recent maakte Padicode een vergelijking tussen e-mailmarketing en social media in echte cijfers. Waar zitten potentiële klanten en hoe bereik je hen?
- Wereldwijd zijn er 3,6 miljard e-mailaccounts.
- 91% bekijkt zijn inbox dagelijks.
- 74% verkiest commerciële boodschappen via e-mail.
- E-mailmarketing heeft een gemiddelde ROI van 4,300%.
- 60% van alle marketeers zegt een positieve ROI te creëren met e-mailmarketing.
Social media
- 95% van alle Facebook-gebruikers logt dagelijks in.
- 27% van alle online tijdsbesteding in de VS gaat naar social media.
- 52% van alle marketeers geeft aan dat social media een moeilijk te meten ROI heeft.
- 53% geeft toe dat een YouTube-video hun aankoopgedrag heeft beïnvloed.
- 52% van alle marketeers vond in 2013 minstens 1 klant via Facebook.
Het resultaat?
Hoewel e-mailmarketing vaak een positievere score oplevert, gebruikt een slimme marketeer altijd een combinatie van beide marketingtechnieken.
Klaar voor e-marketing?
Contacteer Gert voor een vrijblijvende afspraak. We bekijken samen hoe we jouw online ROI snel optimaliseren.