Verleiden met je subject line? 5 tips.

Wil je dat je e-mail geopend wordt? Je subject line of onderwerpregel speelt een belangrijke rol. Maak ‘em sexy!

Stuur je een e-mail of nieuwsbrief uit, dan zorg je er best voor dat hij opvalt tussen alle andere mails in de overvolle mailbox van je lezer. Want geopend worden, is wat die e-mail wil.

Extra benieuwd naar wat e-mailmarketing voor je bedrijf of organisatie kan betekenen? Laat je inspireren door Gert. Lees ook ons blogbericht over het belang van een goeie database.

5 tips om met je subject line een hogere open rate te scoren*

Een goede onderwerpregel telt zo’n 50 karakters. Om je lezer inhoudelijk te triggeren, kan je deze trucs bovenhalen:

1. Teaser

Maak je lezer nieuwsgierig. Vertel in je subject line a, maar nog niet b.

2. Een voordeel

Speel een expliciet voordeel voor je lezer uit.

3. Personalisatie

Spreek je lezer letterlijk aan met zijn voornaam. Uit onderzoek blijkt dat gepersonaliseerde subject lines 22,2% meer kans maken om geopend te worden. Opgelet, dit kan ook averechts werken.

4. Een getal

Gebruik een getal in je onderwerpregel. Dat is heel concreet en trekt visueel de aandacht.

5. Een vraag

Vragen doen het altijd goed. Een vraag die inspeelt op de leefwereld van je doelgroep, kan ervoor zorgen dat je e-mail meer wordt geopend.

Trial and error

E-mailmarketing die rendeert, vergt trial and error. Proberen en testen. Met deze 5 tips motiveren we je graag om te testen wat werkt. Met welke strategie laat jij je doelgroep aan je lippen hangen?

Advies nodig voor je e-mailmarketing en volledige communicatie?

WIZZ Communicatiepartners helpt je graag. Geef een seintje aan Gert.

 

*Inspiratie uit de sessie van Henny van Gerwen van de Gouden Veer Copycursus.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *