Uitgebreide tekstadvertenties van AdWords

Google AdWords-advertenties zien er vanaf 31 januari 2017 helemaal anders uit. De standaardtekstadvertenties worden ingeruild voor uitgebreide tekstadvertenties. Niet langer puzzelen om jouw boodschap in de beperkte advertentieruimte te proppen, dus.

Optimale weergave op mobiele apparaten

Tot 20% meer klikratio. 50% meer advertentieruimte. Meer ruimte voor je tekst. Kortom, redenen genoeg om als de bliksem jouw standaardtekstadvertenties om te schakelen naar de nieuwe indeling.

Hoe ziet de nieuwe indeling voor tekstadvertenties eruit?

  • twee kopvelden van elk 30 tekens i.p.v. één kopveld van 25 tekens;
  • één uitgebreide omschrijving van 80 tekens i.p.v. twee korte omschrijvingen van 35 tekens;
  • de URL van je website met twee optionele Pad-velden van elk 15 tekens.

Hoe schrijf je nu zo’n tekstadvertentie?

Kop

De kop is kort en krachtig. Kort, want je hebt maar 30 tekens per kopveld. Krachtig, want het is het eerste wat de klant ziet. Meteen de klant voor jou winnen, dus.

TIP: zet zoektermen in het kopveld. Die maken jouw advertentie beter vindbaar.

Omschrijving van de advertentie

Nadat je interesse hebt opgewekt met twee pakkende titels wil je dat deze potentiële klant voort leest. Geef in de omschrijving meer informatie over jouw product of dienst. Zet jouw unique selling point in de verf. Heb je ook promoties? Vermeld ze.

Wat verwacht je dat je potentiële klant doet? Bellen, reserveren, bestellen? Begeleid hem om door te klikken.

Ook hier geldt: neem zoveel mogelijk zoektermen op in de omschrijving. Voor dit alles heb je 80 tekens.

Zichtbare URL en Pad-velden

De zichtbare URL is de website die in de advertentie getoond wordt. Pad-velden komen achter het domein van je website te staan en specifiëren voor de klant wat er zich precies achter de link verschuilt. Voor elk Pad-veld biedt Google Adwords jou 15 tekens aan.

Benieuwd of en hoe Google AdWords passen in jouw communicatie?

Geef een seintje aan Gert. En vind inspiratie over hoe de communicatie voor je bedrijf gestructureerd, planmatig en geïntegreerd aan te pakken.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *