Twitter verandert aanpak

Voortaan worden foto’s, video’s en links niet meer meegeteld in de limiet van 140 tekens.

Twitter gooit het roer deels om, verklapt Bruce Daisley, de Twitter-CEO van Europa. Voortaan zal het sociale netwerk eenvoudiger, gestroomlijnder en aantrekkelijker worden.

Herdefiniëring van 140 tekens

Herken jij de situatie? Je wil iets tweeten en door de link overschrijd je de Twitter-limiet van 140 tekens. Je moet jongleren met woorden om je boodschap alsnog duidelijk te kunnen overbrengen.

Goed nieuws. Foto’s, video’s en links worden niet langer meegeteld in de limiet van 140 tekens. Net als een toegevoegde gebruikersnaam. Het gevolg: een zee van tekens om jouw boodschap te verwoorden.

Goodbye @

Ook aan deze functie wordt gesleuteld. Twitter-conversaties worden eenvoudiger. Replies worden voortaan zichtbaar voor al je volgers. Wanneer je eigen tweets of antwoorden openbaar wil maken, moet je ze gewoon retweeten. 

Van passieve naar actieve gebruikers

Het aantal Twitter-gebruikers stagneert. Uit onderzoek blijkt dat slechts 310 miljoen bezoekers van de 800 miljoen zijn ingelogd. De wijzigingen moeten ervoor zorgen dat passieve gebruikers zin krijgen om effectief te tweeten. 

Geduld is een mooie deugd

De nieuwe update van Twitter komt er, volgens onze geraadpleegde bronnen, tegen eind dit jaar (2016). Nog even wachten, dus.

Toch al weten of Twitter zinvol is voor de communicatie van je kmo?

Ontdek de voordelen van je communicatieplan.

Of geef een seintje @Gert. En vind de inspiratie die je zoekt om je communicatie planmatig, gestructureerd en geïntegreerd aan te pakken.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *