Wat is een straffe ondernemer?

Een straffe ondernemer communiceert. Hij of zij zet gestructureerde en strategische communicatie mee in in functie van zijn of haar bedrijfsdoelstellingen.

Communicatie is voor een straffe ondernemer een vanzelfsprekend onderdeel van zijn of haar onderneming. Net zoals een financieel of personeelsplan dat bijvoorbeeld zijn.

Een straffe ondernemer heeft dus ook een communicatieplan. Met daarin gerichte communicatie-acties, uitgestippeld over een welbepaalde periode, die een vooropgesteld doel heiligen.

Een straffe ondernemer heeft een plan

Of zelfs zo: Een straffe ondernemer heeft een plan, een minder straffe heeft excuses.

Testen of je al een straffe ondernemer bent?

Dat kan je met deze straffe ondernemerstest. Zeker doen, de test neemt maar 5 minuutjes van je tijd in beslag.

Waarom moet jij een straffe ondernemer zijn?

Niets moet. Jij bent zaakvoerder en jij beslist welke richting je kmo of bedrijf uit gaat.

Besef wel dat je als ondernemer veel kan, maar niet alles. Ook al zou je dat wel willen. Vaak ben je zo hard bezig met het runnen van je zaak dat je onvoldoende stilstaat bij wat jouw doelklanten eigenlijk willen. Of voor welke boodschap jouw doelklanten vatbaar zijn.

Straffe ondernemer jouw bedrijf

Hoe percipiëren klanten jouw bedrijf? Strookt dit met de bestaansreden van je bedrijf? Met waarvoor jij wil staan?

Door de drukte van elke dag dreigt communicatie bij vele ondernemers in het donkerste hoekje van het kantoor te kruipen. Je doet enkel aan communicatie wanneer je er eindelijk nog eens tijd voor hebt.

Ad hoc-communicatie. Te weinig doordacht. Zonder je verschillende acties op elkaar af te stemmen. Met als gevolg: een aanzienlijke tijd- en financiële investeringen met een eerder beperkt of zelfs geen rendement.

Allemaal heel herkenbaar voor Katrien Van Allemeersch. In het filmpje hieronder vertelt de gedreven zaakvoerster van In Fix Hair over haar zoektocht naar een manier om haar merk kenbaar te maken bij meer mensen. Ze ging aan de slag met een communicatieplan.

Hoe word jij een straffe ondernemer?

Stel je communicatieplan op. En schakel dit plan in als volwaardig onderdeel van je bedrijfsvoering. Zo breng jij structuur en strategie in je communicatiebeleid. En of dit rendeert!

Lees meer over dit communicatieplan en de nodige ingrediënten.

Is communicatie, net zoals bij Katrien in het filmpje hierboven, niet jouw cup of tea? Helemaal niet erg. Het siert je als ondernemer om hulp van experten in te roepen. Want hé, je kan niet alles zelf doen als ondernemer. Het is jouw taak om te focussen op wat je graag en goed doet.

Als communicatiepartner helpt WIZZ jou om structuur en strategie te brengen in je communicatie(beleid). Om zo communicatie in te zetten om je bedrijfsdoelstelling te halen.

Want het is nu eenmaal onze bestaansreden om van jou een straffe ondernemer te maken.

Hoe een straffe ondernemer worden?

Ga aan de slag met een communicatieplan. En breng structuur en strategie in je communicatiebeleid.