Stem je inhoud af op je doelgroep!

Een communicatiestrategie waarmee je 100% van je doelgroep bereikt en converteert naar klanten: een utopie? De droom van elke marketeer? Ja, waarschijnlijk wel. Communicatie is geen exacte wetenschap en dat betekent dat we elke dag, week en maand de uitgestippelde strategie zorgvuldig moeten meten en evalueren.

Gelukkig heeft WIZZ al vele jaren ervaring en heeft de sector wereldwijd ons al veel geleerd. Eén van die conclusies, én een duidelijke trend, is het stijgende belang van persoonlijke content in je boodschap. Steeds vaker wordt er geopteerd voor gerichte campagnes naar een kleinere maar gedefinieerde doelgroep in plaats van een campagne via massamedia naar het grote, onbekende publiek.

Klanten willen persoonlijk benaderd worden. Dat werkt. Stel je voor dat je favoriete krant, magazine of website je aanspreekt met je voornaam en enkel inhoud weergeeft die je zocht of producten die je nodig hebt! Dan geef je die vorm van reclame ineens een heel andere perceptie. Een nuttig en zelfs leerrijk iets. En dat hebben de marketeers van vandaag goed begrepen.

Een directe en persoonlijke campagne lanceren, kan enkel met de juiste gegevens. De kunst zit in de voorbereiding: ken je doelgroep en specificeer je doelgroep. En nog eens. En nog eens. En nog eens.  Vervolgens heb je gegevens nodig. En waarvoor wil de consument zijn gegevens aanbieden? Voor leuke, interessante en perfect op hem afgestemde informatie. Denk maar aan de gratis white papers die je online kan downloaden in ruil voor enkele persoonlijke gegevens zoals je e-mailadres, geslacht of postcode (ken je doelgroep!) of een gepersonaliseerde, limited edition van je favoriete product:

Dit alles natuurlijk in ruil voor enkele persoonlijke gegevens. Door iets aan te bieden waar je doelgroep interesse voor heeft, krijg je informatie terug. Bovendien bouw je een sterke relatie op met je potentiële klant. En waarom kiezen voor een onbekende nieuwe partner, als je huidige je zo goed kent en begrijpt? Althans, dat is mijn visie op deze trend.

Een persoonlijke aanpak voor jouw campagnes? Contacteer ons vandaag nog!

Foto © Splash Omnimedia

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *