Positieve creativiteit

Hoe ik negativiteit ombuig naar positieve creativiteit & hoe een winkel als Decathlon daar beter van wordt.

Als regelmatige bezoeker van Decathlon in Olen stoorde ik mij steeds aan de ‘rolband’ in de inkomhal. Waarom moet zo’n ding aanwezig zijn in een sportwinkel? Sportief als ik (soms) ben, ga ik dan maar op zoek naar de trap die ergens in een hoekje verborgen zit. Tot voor kort wist ik zelfs niet dat die er was!

Toen ik laatst een tweede loopoutfit kocht in deze winkel rolde ik gemakzuchtig de ‘rolband’ af. “Waarom staat dit ding hier?”, zuchtte ik opnieuw. Nog voor ik al rollend beneden aankwam, had ik de oplossing gevonden. Pijlen! Ze moeten hier pijlen op de vloer kleven.

Op deze manier wordt deze dikmaker een actieve loopband! Door alle bezoekers de ‘rolband’ tegen de rolrichting in te laten gebruiken, moeten ze iets verder wandelen om de winkel te bereiken en werken ze al aan hun conditie nog voor ze iets kopen!

Met deze kleine ingreep kan Decathlon Olen mijn frustratie wegnemen en op een eenvoudige manier meewerken aan de conditie van de klanten.

Frustratie leidt tot creativiteit

Als je gefrustreerd bent over iets kan je 3 dingen doen:

  • of je accepteert dat het is zoals het is,
  • of je trekt je terug uit die situatie en doet niets,
  • of je doet er wat aan, actie!

Ik koos voor de laatste optie. Ik stelde mezelf de vraag wat ik hieraan zou veranderen.

Op deze manier stimuleerde ik mezelf tot positieve creativiteit. Er is een probleem, hoe kan ik dit verbeteren?

En nu?

Nu? Stel jezelf de vraag! Welke frustraties accepteer je? Met welke frustraties doe je nu niets? En aan welke frustraties wil je een oplossing bieden?

Laat in een reactie hieronder weten wat jouw frustraties zijn. Misschien kunnen we ze samen oplossen! Of volg me op Twitter en Google+ voor meer creatieve uitspattingen.

Bron: http://www.gripopjewerk.nl/2011/06/organiseer-je-creativiteit-huh-wat/

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *