Dirk Vanbaelen

Accountmanager en navigator door het medialandschap.
Straf in het vak sinds 1997.

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Een ondernemer is goed in wat hij doet. Communicatie is dan weer ons ding. Op dat vlak zie ik het als mijn taak om je als ondernemer te ontzorgen. En vooral door me in te leven in wat je doet รฉn in het verhaal van je eindklant. 'Hoe zou ik me aangesproken voelen als eindklant? Wat zou ik verwachten?' Door die zaken onbevooroordeeld te bekijken, probeer ik met mijn WIZZ-collega's de juiste communicatie-snaar te raken.

Een jaarplan brengt rust in je communicatie. Het is je leidraad. Tegelijk mogen we en route een goed idee niet laten liggen. Zolang we maar aftoetsen of het past in het objectief dat je wil bereiken. Een actuele gebeurtenis waarop jij inspeelt met je product of dienst? Samen met jou bekijken we hoe dit een plaats krijgt in je plan. Die flexibiliteit is realiteit.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Als ik oplossingen gevonden heb voor de communicatie-uitdagingen van onze ondernemers. Als ik iets nieuws heb bijgeleerd. En ook: als ik na het werk kan genieten van de kleine dingen. Een glaasje wijn op een terras, een wandeling met familie of vrienden. Of een stevige rit met de mountainbike.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Het vinden van goed personeel is voor veel ondernemers een uitdaging. Met heel wat ervaring in recruteringscommunicatie adviseer ik je graag: Bekijk case per case. Vacature per vacature. Een IT'er heeft andere communicatie nodig dan een hr-manager. En ook andere kanalen om je vacature te vinden.

Blijf dus alert voor nieuwe mogelijkheden, voor nieuwe kanalen in het veranderende medialandschap. En zit je even vast, dan mag je me altijd een mailtje sturen. ๐Ÿ˜‰

Dirk Vanbaelen, Wizz communicatiepartners

โ€œOp zoek naar goed personeel? Bekijk je vacatures case per case.โ€

Contacteer Dirk

Straffe skills

  • Thuis in media. En alert voor nieuwigheden.
  • Oog voor detail. Fan van nauwkeurig werk.
  • Rustig. Onder alle omstandigheden. Als dat niet straf is! ๐Ÿ™‚

Leestips van Dirk:

praat niet steeds over jezelf in communicatie

Waarom we het graag over onszelf hebben

Je ziet het veel. Websites die bol staan van ‘we, wij’. Of de bedrijfsnaam zelf. Mja, we hebben het graag over onszelf. Niet onlogisch. Het zit nu eenmaal in ons, ook in jou als ondernemer, om te vertellen over de dingen die ons boeien. Over zaken waarmee we elke dag bezig zijn, die ons passioneren. …

Waarom we het graag over onszelf hebben Lees verder ยป

online reviews testimonials getuigenissen

Online reviews: voor- en nadelen?

Het effect van online reviews op aankoopbeslissingen stijgt. Zijn ze nuttig voor jouw bedrijf? Vind hier de voor- en nadelen op een rij. Bijna 80% van de consumenten vertrouwt evenveel op online reviews als op persoonlijk advies van vrienden. Reviewsites zoals bv. TripAdvisor, Yelp, Expedia, Trivago en Amazon zijn vandaag niet meer weg te denken. …

Online reviews: voor- en nadelen? Lees verder ยป