Ooit vind je de ware

Hoe vind je die perfecte prospect, lead of klant? Personas!

Personas, ooit het meest hippe buzzword, later verguisd omdat steeds meer brands een grotere piece of the pie dan dat éne kleine spietje wilden bespelen.

Maar ik ben heel niche

Voor echte nichemerken bleven en blijven personas de beste aanpak. Niet iedereen heeft nood aan een pacemaker, een Maserati Quattroporte of een op maat gemaakt buitenzwembad (in welke vorm dan ook).

Retargeten die handel

Retargeting is vaak de perfecte oplossing. Wie op zoek is naar een paar hippe Nike’s en op de website van Zalando belandt, wordt de weken na zijn of haar bezoek bestookt met webbanners die het paar sneakers met een steeds grotere korting aanprijzen. ‘Leave me alone’, denkt die middenstandlievende consument dan. Ik heb die sneakers vorige week bij de sneakershop om de hoek gekocht. En zo leidt retargeting vaak tot irritatie.

Hoe bereiken we die doelklant dan?

Verschillende online platformen bieden veel targeting-opties, elk met hun eigen sterktes. Op Facebook of LinkedIn bereik je het perfecte profiel. Op Google bereik je de persona die dat éne product dat jij aanbiedt effectief zoekt.

De toekomst?

Onze mobiele telefoons en huishoudtoestellen worden steeds slimmer. Binnenkort zal je schoenenkast of de aan je algemene account gekoppelde bankkaart wel weten dat je dat paar schoenen ondertussen al in huis hebt waardoor Zalando de webbanners achterwege kan laten. De toekomst vandaag? Real time bidding! Als merk bepaal je aan welke prospect je welk deel van je advertentiebudget wil besteden. Zoek je een man die de laatste maand een datingsite bezocht, in Londerzeel woont en op zoek is naar een tweedehandswagen? In een RTB-omgeving bepaal jij hoeveel jij wil besteden aan een webbannerweergave voor die éne perfecte persona.

Jouw (online) marketing afstemmen op personas?

Contacteer ons voor een inspirerende babbel.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *