Nice to tweet you

Hiep hiep hoera! Twitter blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Ontdek 7 redenen waarom jij als ondernemer best kennismaakt met Twitter.

De wereld van de 140 leestekens is voor veel mensen het favoriete sociale medium om te netwerken. Twitter telt meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Een communicatietool die je als bedrijf kan inzetten om de dialoog aan te gaan en waardevolle relaties op te bouwen met je klanten.

Waarom jij als ondernemer best kennismaakt met Twitter? 7 redenen.

  1. Klanten willen met je communiceren. Twitter is niet alleen de plek om te zenden maar ook om de dialoog aan te gaan met je volgers. Bekijk het als een extra advertentiepodium.
  2. Je biedt je volgers een unieke kijk in de dagelijkse werking van je bedrijf. Zo geef je je kmo persoonlijkheid. En precies daarom volgen mensen jouw bedrijf op Twitter.
  3. Via Twitter heb je direct contact met je doelgroep of identificatiecluster. Betrek hen bij bepaalde bedrijfskeuzes. Laat je volgers meedenken, luister naar hun reacties en eventuele suggesties voor verbeteringen.
  4. De kans om de concurrentie te bespioneren. Leer hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden van de rest, het verschil kan maken. Kom meer te weten over je branche.
  5. Meer en meer mensen gebruiken Twitter als een soort van klantenservice. Positioneer je bedrijf als behulpzame expert die bereid is om vragen en problemen op te lossen.
  6. Nieuws via Twitter verspreidt zich als een lopend vuurtje. Een kanaal om snel en makkelijk op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen.
  7. Door op Twitter zinvolle links te plaatsen naar je website loods je meer bezoekers naar je website. Bovendien draagt dit bij aan de SEO-waarde en vindbaarheid van je website. Lees meer over SEO en je voordelen ervan. Tweets worden geïndexeerd door Google en getoond in de zoekresultaten.

Bereik je via Twitter je doelpubliek?

Dat is de kritische vraag die je je sowieso moet stellen. Twitter is fun en een zeer zinvol sociaal mediakanaal. Even zinvol is het om te onderzoeken en te testen of dit platform je communicatiedoelstellingen heiligt en past in de bredere context van je communicatieplan.

Advies nodig over je communicatiestrategie?

Maak een afspraak met Gert en laat je inspireren door je voordelen van een communicatieplan. Nice to meet you.

 

Nice to tweet you

Bart Gybels

schreef op: 18 april, 2016
laatste aangepast op: 2 april, 2019
categorie: Online communicatie
tag: ,

Plaats een reactie

Hoe straf vond je dit bericht?

Klik op een ster om je score te geven.

Gemiddelde waardering / 5. Aantal stemmen:

Wees de eerste om je score te geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *