Michel Wouters

“Spring eruit om de juiste reden”

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door visuele creaties te maken die relevant en doordacht zijn. De ervaring leert dat achter een concept een rationele uitleg hoort. ‘Omdat het mooi is’ volstaat niet. Want het is nu eenmaal het opzet van communicatie om je doelklanten op te zoeken. Geen creativiteit om de creativiteit zelf. Wel om te bereiken wat je wil.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Wanneer je samen met de klant voelt dat het er boenk op is. Het gevoel van ‘ja, dit is het’, ‘we zijn er geraakt’. Dit kan heel snel gaan en soms met omwegen. Sowieso is het het resultaat van een creatief proces dat je samen doormaakt.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Onderdruk de drang om over jezelf te vertellen. Want daar heeft je doelklant niets aan. Die zit immers niet op je communicatie te wachten. Wel is die vatbaar voor de emotie die jouw boodschap uitlokt. Denk dus vanuit je klanten. En maak duidelijk wat je met je communicatie voor elkaar wil krijgen: contact nemen of kopen? In ieder geval: spring eruit om de juiste reden, met het juiste gevoel.

Michel Wouters - Wizz Communicatiepartners

Michel Wouters

Art director.
Straf in het vak sinds 1999.

Straffe skills

  • Art director die tussen de lijnen kan lezen van een briefing
  • Houdt de vinger aan de pols van alle creatieve trends
  • Conceptor met liefde voor en in de Kempen

  • Evenwichtskunstenaar tussen creatieve meerwaarde en no-nonsense oplossing
  • Briefingmomenten worden brainstorms
  • Niet te beroerd om afscheid te nemen van zijn creatief ego i.f.v. jouw doel