‘Marketing’ en ‘communicatie’ zijn vieze woorden

Krijg je nu al de kriebels bij het horen van de woorden ‘marketing’ of ‘communicatie’?

Denk je ook: “Hier heb je ze weer, de marketing boys die mij even de les komen spellen?”

Of sta je al sceptisch tegenover dit artikel, nog vóór je het gelezen hebt?

Heb je je al eens afgevraagd waar dat gevoel vandaan komt?

Hoogstwaarschijnlijk heb je in het verleden al (vaak) slechte ervaringen gehad met marketing- of communicatie-investeringen. Dan is het begrijpelijk dat je weigerachtig staat tegenover een nieuwe poging.

Heb je ook al eens nagedacht over de oorzaak van de mislukking(en)?

Kan het zijn dat het altijd om een ad-hocproject ging? Snel snel iets in elkaar flansen omdat er eindelijk even tijd voor was. Of de sales die meer op kantoor administratieve taken had i.p.v. op de baan te zijn. Opnieuw snel snel leads genereren, dus. Want een sales hoort in z’n wagen te zitten.

Anders gezegd: je communicatie-inspanning maakte geen deel uit van een groter geheel. Laat staan een plan.

Nu is dat plan net noodzakelijk om van je communicatie een succes te maken

Je kent ongetwijfeld de uitspraak van Benjamin Franklin: Failing to plan is planning to fail. En voor communicatie is dat niet anders.

Download hier een template als aanzet voor je communicatieplan.

Op zoek naar nog meer inspirerende tips en trucs? Contacteer Gert. En laat het kriebelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *