Loslaten, op iets nieuws leren vertrouwen

Heel vaak blijven we in onze oude vertrouwde omgeving. Omdat dat lekker makkelijk is. Maar hoe kan je erop vertrouwen dat het nieuwe wel zal werken?

Door de jaren heen hebben enkele grote merken hun huisstijl durven wijzigen met een ietwat subtiele aanpak.

Coca Cola

Een van de kostbaarste merknamen ter wereld. De krulletters zijn de afgelopen 125 jaar nauwelijks echt aangepakt. Wel wijzigde de achtergrond. Van een vierkant, naar een rechthoek, een rondje of zelfs gewoon de letters in een ander tintje met een blanco achtergrond.

Ford

Niet te veel knoeien met een logo dat miljoenen motorkappen siert. Dat had de autofabrikant goed begrepen. De zwierige letter is dus nooit vervangen, de kleur bleef blauw, al werden zowel letter als tint om de zoveel tijd opgefrist.

Apple

De appel is gebleven, maar veranderde van een regenboogkleurig logo naar een zilveren appel. Het plaatje doet het vandaag de dag nog altijd aardig.

Allemaal kleine subtiele wijzigingen die je beetje bij beetje helpen om los te laten. En je stap voor stap leren vertrouwen op iets nieuws.

WIZZ Communicatiemakers begeleidt je bij je nieuwe huisstijl

Heb jij nood aan een nieuwe huisstijl, maar stap je niet graag te abrupt uit je oude vertrouwde omgeving? Contacteer onze accountmanager  Gert voor begeleiding, stap voor stap.

Geschreven door Karolien Boonen.

Afbeeldingsbron: http://www.coca-cola.ie/125/history-of-coca-cola-logo.html

 

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *