Leestips

Onderstaande lectuur slaagt er nog altijd in om ons te inspireren. Daarom geven we ze graag mee als leestips. Ze zijn een sterk vertrekpunt voor elk communicatieplan. Veel leesplezier.

Treacy & Wiersema, ‘Customer Intimacy and Other Value Disciplines’ 

Product leadership, customer intimacy en operational excellence. Ofwel productinnovatie, klantgerichtheid en efficiëntie. Michael Treacy en Fred Wiersema pleitten in dit artikel voor het beheersen van de drie disciplines en het excelleren in één er van.

Dateert van begin 1993 en bijna 25 jaar later nog steeds relevant. Gratis te lezen op de website van de Harvard Business Review.

Cover van Customer Intimacy door Treacy & Wiersema
Cover van Honshitsu door Frank Wouters

Frank Wouters, ‘Honshitsu’

‘Honshitsu’, ofwel de essentie, van marketing, in dit geval. Het resultaat van 15 jaar denkwerk over en praktijkervaring met strategische marketing en totaalconcepten. Maar ook de marketing van de essentie. Formuleert de heilige graal: een algemeen geldende strategische marketingtheorie.

Voor wie in zijn boekenkast maar plaats heeft voor één marketingboek.

Aartjan van Erkel, ‘Maak ze gek!’

Van Erkel geeft marketing- en copywritingadvies zodat je meer verkoopt via internet. Wel veel verkeer op je website maar toch weinig klanten die overstag gaan? ‘Maak ze gek!’ bevat de geheime formule voor opvallende online marketing, doorspekt met praktische voorbeelden.

Een boodschap die blijkt aan te slaan: ‘Maak ze gek!’ was het best verkochte marketingboek van 2016.

Cover van Maak ze gek! door Aartjan Van Erkel

Nog niet uitgelezen met deze leestips?

Blader dan eens door onze blog voor nog meer interessante tips en weetjes.