Le nouveau marketingplan est arrivé

September is niet alleen het seizoen van de aardappelen, broccoli, rodekool, snijbonen, spinazie, perziken en pruimen. Ook dat van een nieuw marketingplan.

Maak tijdig werk van je marketingplan voor volgend jaar. Wacht niet tot december, dan hink je hopeloos achter op de concurrentie. September is de beste periode om ermee te starten.

Hoe ga je te werk?

Communiceer slim
S.M.A.R.T. betekent communiceren met een duidelijk doel. Door elke communicatievorm van jouw bedrijf te linken aan S.M.A.R.T.-doelstellingen, weet je perfect welk project succesvol is, waar je moet bijsturen en hoe je de grootste return on marketing investment realiseert!

Laat je rendement meten
Voor elke onderneming heeft 'rendement' een andere invulling. Ga voor jezelf op zoek naar wat rendement is voor jou. Vertaal dit rendement naar realistische doelstellingen.

Zorg dat je acties, op een of ander niveau, meetbaar worden. Aantal offertes, naamsbekendheid bij mensen op straat, meer tijd voor andere zaken, bezoeken op de website,…wat dan ook. Meten, nú!

Actie – reactie
Vele ondernemers hebben last van drempelvrees op vlak van marketing en communicatie. Ze twijfelen en blijven twijfelen. Vanuit hun leefwereld staat alles nog niet 100% op punt. Stop met twijfelen en start met doen!

Jouw marketingplan opstellen? Ontdek onze 5 tips!

Geschreven door Jo Spiessens

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *