Kees is bijna klaar!

Een e-mailing of nieuwsbrief uitsturen, da’s een makkie. Een template opzetten, tekst erin en klaar is Kees.

Inderdaad, Kees is klaar. Maar ik nog niet met jou. Want een goeie e-mailing is zoveel meer.

Waarom een e-mailing?

Waaróm eigenlijk een nieuwsbrief de wereld insturen? Heb je iets te vertellen? Een nieuwtje, een speciale actie, een nieuw product, nieuwe openingsuren? Of misschien organiseer je een leuk klantenevenement? Super, allemaal inhoudelijk sterke berichten die interessant zijn voor je (potentiële) klanten.

Wie ontvangt de nieuwsbrief?

Hoppa, daar is Kees. Hij plakt zijn smakelijk geschreven berichten in de template van zijn nieuwsbrief en staat op het punt om op ‘verzenden’ te drukken. Maar euh, naar wie gaat de nieuwsbrief? Naar zijn tante in Marokko en Bonnie, over the ocean. Sneu, zijn tante begrijpt niet zo goed Nederlands. En Bonnie? Dat is een kroonprins in het Verenigd Koninkrijk die in de 18de eeuw de pijp aan Maarten gaf.

Neem tijd voor het opbouwen van je database

Essentieel bij het verzenden van een e-mailing is je adresbestand. Richt je pijlen op de juiste doelgroep. Welke mensen wil je met je e-mailing aanzetten tot je call to action? Maar vooral: geef jezelf de tijd om je database uit te bouwen. Hoe beter en professioneler je adresbestand, hoe groter de kans op return op je nieuwsbrief. Wees alert voor info@’s. Berichten naar algemene e-mailadressen dreigen makkelijk in de prullenmand te belanden. Hoe persoonlijker het e-mailadres, hoe beter.

Een goei adresbestand rendeeert

Toegegeven, een database opbouwen vergt tijd. Beter een ietwat langere voorbereidingstijd om resoluut op je doel af te stappen dan losse flodders in het wilde weg. Het komt jouw onderneming ten goede!

Hoe een goeie database voor e-mailings uitbouwen? WIZZ Communicatiepartners helpt jou en Kees graag op weg.

2 reacties op “Kees is bijna klaar!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *