Jouw plan

Het succes van jouw bedrijf of organisatie begint met een goed plan. Om je merk sterk te maken, om resultaten aan je doelstellingen te koppelen, giet je best je communicatie-acties in een weldoordacht langetermijnplan. Een communicatieplan.

Kan je je niet bedwingen om je communicatieplan op te maken? Maak een afspraak met je communicatiepartner Gert. Hij helpt je op weg.

 

De 8 ingrediënten van een communicatieplan

Analyse

Waar staat je bedrijf vandaag in de markt? Hoe communiceer je vandaag? Wat is je communicatiepubliek? Wie zijn je concurrenten? Wat claimen zij? Wat claim jij?

Strategie

Wat zijn je doelstellingen? Wat wil je heel concreet bereiken op het einde van je plan? Wie is je identificatiecluster? Wat is je budget?

S.M.A.R.T. 

Wanneer is de uitrol van je communicatieplan geslaagd? Maak je doelstellingen vooraf Specifiek, Meetbaar, Aanvaardbaar, Realistisch en Tijdsgebonden. Durf er concrete cijfers op te plakken.

Kanalen

Zowel online als offline.

Dragers

Welke specifieke dragers zijn zinvol om je boodschap tot bij je identificatiecluster te brengen? Welk specifiek magazine, een e-mailing op welke database? Tv-spot op welke zender? Google AdWords...

Budget

Welk verantwoord en realistisch budget trek je uit?

Timing

Wanneer doe je wat? En past dit binnen je vooropgesteld budget?

Evaluatie

Maak tussentijdse evaluaties. Stuur tijdig bij waar nodig.

Jouw succes begint met een goed communicatieplan.

Advies nodig? Contacteer Gert. Wedden dat je bij hem de inspiratie vindt die je zoekt.