Hoe jouw werkplek aanpassen op LinkedIn?

LinkedIn is in communicatie niet meer weg te denken. Het is de sociale mediatool bij uitstek om jezelf te profileren en jouw zakelijk netwerk online uit te breiden. Belangrijk dus om je profiel goed uit te werken en up-to-date te houden.

Hoe je huidige werkplek updaten?

Stap 1: Surf naar www.linkedin.com

En log in met je e-mailadres en wachtwoord. Zo beland je op je startpagina.

Klik bovenaan op ‘Profiel’.

Stap 2: klik op het potloodje naast je huidig ingestelde werkplek

Om dit icoon tevoorschijn te halen, beweeg je met de muisaanwijzer over jouw ingestelde gegevens.

Stap 3: Na het klikken toont jouw LinkedInprofiel jouw reeds ingestelde werkervaring

Deze gegevens aanpassen, kan je op 2 manieren: ofwel wil je de naam van jouw huidige werkplaats aanpassen, als deze bijvoorbeeld een naamsverandering heeft doorgemaakt, ofwel wil je een nieuwe werkervaring toevoegen zonder iets aan de vorige te veranderen.

Om een naamsverandering door te voeren, klik je op het  potloodje naast de naam van de werkplek die je wil wijzigen.

Daarna zie je een scherm waarin je de naam van jouw werkplek kan wijzigen. Doe dit door te klikken op “Bedrijf wijzigen’.

Je kan hier ook andere zaken veranderen, zoals o.a. jouw functie in het bedrijf, de periode waarin je daar gewerkt hebt en de omschrijving van waaraan je hebt gewerkt.

Om de wijzigingen op te slaan,  klik je op ‘Opslaan’.

Stap 4: Een nieuwe werkervaring toevoegen?

Klik op ‘Toevoegen’.

Daarna opent er een scherm waarin je de gegevens van jouw nieuwe werkplek kan invoeren. Vul deze velden in en klik op ‘Opslaan’.

Stap 5: Klaar is kees

Je LinkedInprofiel is weer helemaal up-to-date. Succes!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *