Hoe als e-tailer succes boeken?

Niet door hard te roepen. Wel door onderscheidend te zijn.

E-commerce is hot. Meer en meer handelaars zetten de stap naar online communicatie. Maar hoe bouw je een succesvolle webshop op, in een wereld waarin grote buitenlandse kleppers zich al lang gesetteld hebben en de scepter zwaaien?

Download (PDF) de ronde tafel-sessie in OnlineRetailer en vind tips en trucs van onze man Gert Lathouwers en collega’s.

Hoe online scoren?

Hard roepen en dezelfde boodschap verkondigen als de marktleider? Nee! Wel door je tijd te nemen om te bepalen waarvoor je shop of handel staat. Waarom moeten mensen bij jou kopen? Dat is de hamvraag die popelt om beantwoord te worden.

Bepaal je concept. En blijf in je communicatie trouw aan dat concept.

Ben jij klaar voor een webshop?

Ontdek het hier. TIP: laat je webshop passen binnen een communicatiestrategie. Want met losse flodders schiet je naast je doel.

SEO en SEA

Rond zoekmachineoptimalisatie (SEO) en online adverteren op Google en andere zoekmachines (SEA) kan je als e-tailer niet om. Opnieuw, laat deze 2 communicatie-acties deel uitmaken van een plan. Zet niet meteen al je communicatiebudget in op het een of het ander. Test met kleine budgetten. Om daarna te bepalen wat effectief werkt en ervoor onderbouwde en vereantwoorde grotere budgetten uit te trekken.

TIP: denk en communiceer niet vanuit je product, maar vanuit klantperspectief. Naar wat is hij/zij op zoek en hoe ziet hij/zij dat visueel graag gepresenteerd?

Waar zit je identificatiecluster?

Beter dan je doelgroep, bepaal je bij de uitbouw van je online communicatie je identificatieclusters. Om er de beste communicatietools voor in te zetten. Lees meer over identificatieclusters.

Hoe een webshop zinvol inzetten voor je communicatie?

WIZZ Communicatiemakers helpt je om je communicatiestrategie en -plan uit te stippelen.

Geef een seintje aan Gert. Samen met ons team helpt hij je om communicatiestappen te zetten. Stappen in jouw voordeel.

 

 

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *