Haal het maximum uit Google AdWords!

Google AdWords, het ideale medium om met een beperkt budget veel leads en prospects te scoren. Maar wat als het budget te beperkt is? Ontdek enkele tips.

Google AdWords lijkt vaak een medium waarin de grote budgetten de beste scores halen. Toch kan je met een kleiner budget en een doordachte strategie hoge ogen gooien. Opvolging is de sleutel tot succes.

De kwaliteitsscore bepaalt de kost per klik

Google bepaalt de kwaliteitsscore van een zoekterm door rekening te houden met de click-through rate, de relevantie van de advertentie én de landingspagina. Wanneer bepaalde zoekwoorden met een grotere kwaliteitsscore meer klikken realiseren, loont het om meer budget aan deze zoekwoorden te spenderen.

Welke zoekwoorden zijn ondergewaardeerd en welke zoekwoorden zijn hun hoge prijs waard?

Het bepalen van de juiste zoekwoorden en een constante controle én bijsturing leiden tot succes. Onderzoek welke prijzige zoekwoorden de hoogste conversie genereren en ga op zoek naar die zoekwoorden die de concurrenten over het hoofd zien.

Desktop of mobile?

De 'devices'-tab leert je welke ads het best scoren op mobile of op desktop. Stuur ook hier bij. Advertenties die een hoge conversie opleveren op mobiele toestellen scoren misschien minder goed op desktop en vice versa.

Trending keywords

Monitoren en bijsturen is de boodschap. Misschien is één van jouw keywords wel 'trending' binnen een andere context. Verdeel je budget intelligent en hou constant in het oog welke zoekwoorden het meest renderen.

Bezoek de White Shark Media-website (Eng.) of Marketingfacts voor meer tips & tricks.

Een AdWords-campagne opzetten voor jouw bedrijf? Contacteer onze accountmanager Gert voor een inspirerende babbel.

2 reacties op “Haal het maximum uit Google AdWords!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *