Geen Google AdWords meer in rechterkolom

Google Adwords past volop zijn lay-out aan. Bye bye betaalde advertenties in de vertrouwde rechterkolom. Wat verandert er concreet voor jou? Hoe als bedrijf hierop inspelen?

Wat betekent dit nu voor jouw campagne?

In de toekomst verschijnen je Google-advertenties alleen nog boven en onder de organische resultaten. Als gevolg word je advertentieruimte een pak kleiner. Voorspellingen vertellen dat de gemiddelde kost per klik (CPC) zal stijgen.

Een derde verwachting is een daling van de doorklikratio (CTR) voor topposities. Kortom: the winner takes it all.

Tip

Kwaliteit en relevantie van jouw Adwords-campagne zijn nu nog belangrijker. 

Hoe dit concretiseren? WIZZ Communicatiemakers ondersteunt je hier graag bij. Meer nog: maak een afspraak met Gert en ontdek of en hoe Google AdWords passen in jouw communicatieplan. Lees hier meer over je voordelen van een communicatieplan.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *