Evalueren en evolueren. Ga mee met je tijd of sterf uit

In tegenstelling tot wat je zou denken dat ik ga schrijven, zijn dinosauriërs een toonvoorbeeld van evolutie.

230 miljoen jaar geleden zijn de dino's ontstaan en eigenlijk overleven ze vandaag de dag nog steeds, weliswaar in een geëvolueerde vorm. Interesse in dino’s? Lees meer op Wikipedia.

Als je als bedrijf succesvol wil worden, zijn en blijven, dan zal je ook moeten evolueren…

De hamvraag is natuurlijk: hoe weet je in welke richting je moet evolueren? Want zo zaten sommige dino’s er wel naast natuurlijk. Ze evolueerden naar mastodonten en werden gewoon té groot.

Het antwoord: door evaluatie!

Bekijk waar je vandaag sterk in bent. Bestudeer wat je onderscheidt van je collega’s. Definieer je USP (Unique Selling Proposition) en ga op zoek naar een passende uitstraling van die waarde.

Stilstaan is achteruitgaan, dus evolutie is een must!

Maar het moet een doel 'heiligen'. Evolueren om te evolueren slaat op weinig en zal zeker zijn rendement missen. Buikgevoel kan een richtingaanwijzer zijn, maar mag geen bepalende factor zijn. Onderbouw je evolutie. Evalueer eerst, denk na en evolueer dan naar de doelen die je voor ogen hebt.

Met grote veranderingen volgt vaak een nieuwe evolutie. En dat was voor WIZZ niet anders.

  1. Ons allereerste logo bij opstart van het toenmalige WIZZ Productions (2001).
  2. Het 2de logo, een afgeleide, na verhuis naar het nieuwe kantoor in de Watervoort in Herentals. Meteen ook de verbreding van ons aanbod, van zuiver print naar print én online communicatie (2005).
  3. Het 3de logo, opnieuw een volgende evolutie, na de verhuis naar het nieuwe kantoor in de Kapucijnenstraat in Herentals (2007).
  4. Het 4de logo luidde de evolutie in van productiehuis naar totaalaanbieder (2009).
  5. Ons huidige logo. Het uitschrijven van een nieuwe visie en missie en de evolutie van totaalaanbieder naar strategische marketing- en communicatiepartner na evaluatie van de vragen uit de markt. (2012).

Bekijk hier nog meer logo-evoluties.

Je logo is een wezenlijk onderdeel van je communicatie, maar je hebt nog nooit een klant extra gewonnen omdat je een mooi logo hebt. Bovendien… wat mooi is voor jou is dat misschien niet voor mij. Dus stop met de zoektocht naar een mooi logo en start met je evolutie naar het ontwikkelen van rendabele marketing.

Zorg ervoor dat je jouw logo flexibel kan inpassen in de communicatie die je gaat voeren. In die communicatie moet je prospect onmiddellijk een meerwaarde zien voor zichzelf en een hint krijgen van een reden waarom hij jou moet contacteren. Dát geheel moet mensen raken en aanzetten tot actie.

Hoog tijd om jouw marketing te evalueren? Vul mijn contactformulier in en ik breng een mooie dino voor je mee.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *