E-mailmarketing, iets uit een ver verleden? Think again

Vind je e-mailcampagnes maar ouderwets en saai? Dan mis je belangrijke kansen om je onderneming een boost te geven op een eenvoudige manier!

Onlangs bewees het Email Marketing Industry Census-rapport het potentieel van e-mailmarketing. 1100 personen werden ondervraagd en er kwamen enkele interessante conclusies bovendrijven!

  • De ROI uit e-mailmarketing is 28% groter in vergelijking met vorig jaar.
  • 68% van de respondenten geeft aan een uitstekende of goede ROI te halen op e-mailmarketing.
  • Respondenten schreven ongeveer 1/4de (23%) van alle verkopen toe aan e-mail.
  • De waarde van e-mailings als kanaal is groter in vergelijking met vorig jaar.

Werk aan de winkel

Een strategie doorheen de volledige campagne zorgt voor duidelijkheid en samenhang. Wanneer men dan de e-mails verstuurt, is het belangrijk dat men de juiste doelgroepen bereikt met de beste boodschap. Nadien zorgen rapportage en optimalisatie voor een steeds verbeterd resultaat in de toekomst. Respondenten gaven aan dat respectievelijk 10 en 27% er nog niet mee bezig zijn. Neem dus vandaag nog de voorsprong!

Meer én beter

Uiteraard is het altijd beter om niet al je geld op één paard te wedden. Search Engine Optimization (67%), content marketing (63%) en Search Engine Advertising (54%) zorgen ook voor uitstekende en goede resultaten! Een bedrijf heeft werknemers en partners nodig, jouw communicatie is niet anders.

Als je meer wil weten over de perfecte communicatiemix, aarzel dan niet om Gert te contacteren voor een vrijblijvende afspraak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *