Dit is de toekomst volgens SXSW

Elk jaar kan je in Austin Texas het South by Southwest Interactive-festival bezoeken. De hoogmis van creativiteit en innovatie was ook dit jaar een belangrijke trendbarometer…

Elk jaar kan je in Austin Texas het South by Southwest Interactive-festival bezoeken. De hoogmis van creativiteit en innovatie was ook dit jaar een belangrijke trendbarometer.

Quantified Self

'Quantified Self' is ongetwijfeld hét buzzword van deze editie van het festival. Door het aanbod van steeds meer devices zoals de Nike FuelBand en een veelheid aan apps die je sport- en eetgewoonten tracken, willen en kunnen consumenten hun leven op verschillende vlakken optimaliseren.

Twitter is koning

Facebook was één van de opvallendste afwezigen op het festival. Twitter daarentegen blijft koning. Ook in ons land wordt er steeds vaker via het tweede scherm (smartphone of tablet) live getweet bij tv-programma's of andere evenementen. Iets wat in de States al een tijdje meer dan ingeburgerd is. Adverteerders blijven dan ook gecharmeerd door het medium.

Meer (betalende) content

Het web is een vluchtig medium en content wordt dan ook meestal kort, krachtig en scanbaar verpakt. Toch zien de grote publishers een shift naar meer content. Vooral tabletgebruikers schrikken niet meer van langere artikelen online én de consument is blijkbaar bereid te betalen voor premium content.

Schermen overal

Zowel Apple als Samsung werken aan een horloge. Naast tv, tablet en smartphone zullen slimme schermen op steeds meer plaatsen in ons leven opduiken.

Design

Design wordt steeds belangrijker. Interfaces worden intuïtiever, gebruiksvriendelijker en vooral ook slimmer. Mooi voorbeeld is Nest, 'the learning thermostat'.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *