Dé marketingtrends voor 2013

Naar jaarlijkse gewoonte betekent de start van het nieuwe jaar een tijd van trendvoorspellingen. Forbes doet dit jaar zijn 5 verrassende marketingtrends voor 2013 uit de doeken. Ontdek het overzicht…

Naar jaarlijkse gewoonte betekent de start van het nieuwe jaar een tijd van trendvoorspellingen. Forbes doet dit jaar zijn 5 verrassende marketingtrends voor 2013 uit de doeken. Ontdek het overzicht.

Slimme social media

Waar je vroeger met je bedrijf op elk (nieuwe) social media-platform aanwezig moest zijn, wordt 2013 het jaar van de slimme social media. Bedrijven leren welke platformen voor hen werken en maken er slimmer gebruik van.

Simplify

2013 wordt meer dan ooit het jaar van de eenvoud. Consumenten verdwalen in een overvloed aan prikkels. Mobiele applicaties die het leven van de gebruiker eenvoudiger maken, scoren steevast in de app stores. Ook op marketingvlak zullen eenvoudige boodschappen, concepten en plannen de plak zwaaien.

Altijd, overal

Steeds meer consumenten zijn altijd verbonden met bedrijven. Grotendeels door de grote rol die social media spelen, verplaatst marketing van een versnipperd campagnevoeren naar een constante aanwezigheid op een veelheid aan kanalen.

Grotere meetbaarheid gericht op sales

Waar de focus bij marketingmeetbaarheid vroeger louter op lead generation lag, verschuift deze focus naar toename in sales.

Iedereen mobiel

Er worden meer smartphones dan pc's verkocht en mobiel internet breekt helemaal door. Naast mobiele websites zal de mobiele revolutie de marketingwereld steeds meer tekenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *