Naar jaarlijkse gewoonte betekent de start van het nieuwe jaar een tijd van trendvoorspellingen. Forbes doet dit jaar zijn 5 verrassende marketingtrends voor 2013 uit de doeken. Ontdek het overzicht…
Naar jaarlijkse gewoonte betekent de start van het nieuwe jaar een tijd van trendvoorspellingen. Forbes doet dit jaar zijn 5 verrassende marketingtrends voor 2013 uit de doeken. Ontdek het overzicht.
Slimme social media
Waar je vroeger met je bedrijf op elk (nieuwe) social media-platform aanwezig moest zijn, wordt 2013 het jaar van de slimme social media. Bedrijven leren welke platformen voor hen werken en maken er slimmer gebruik van.
Simplify
2013 wordt meer dan ooit het jaar van de eenvoud. Consumenten verdwalen in een overvloed aan prikkels. Mobiele applicaties die het leven van de gebruiker eenvoudiger maken, scoren steevast in de app stores. Ook op marketingvlak zullen eenvoudige boodschappen, concepten en plannen de plak zwaaien.
Altijd, overal
Steeds meer consumenten zijn altijd verbonden met bedrijven. Grotendeels door de grote rol die social media spelen, verplaatst marketing van een versnipperd campagnevoeren naar een constante aanwezigheid op een veelheid aan kanalen.
Grotere meetbaarheid gericht op sales
Waar de focus bij marketingmeetbaarheid vroeger louter op lead generation lag, verschuift deze focus naar toename in sales.
Iedereen mobiel
Er worden meer smartphones dan pc's verkocht en mobiel internet breekt helemaal door. Naast mobiele websites zal de mobiele revolutie de marketingwereld steeds meer tekenen.