Communiceren zonder oog voor tablets? Mispoes.

De iPad blaast 5 kaarsjes uit. Tablets zijn niet meer weg te denken uit onze communicatie. Redenen genoeg om ermee rekening te houden!

Een netbook, maar dan anders

Op 27 januari 2010 liet Steve Jobs de wereld kennismaken met de iPad. Apple had jaren gezocht naar een toestel dat het gat tussen hun iPhone en Macbook kon vullen met een toestel dat makkelijker te bedienen was dan de iPhone. En een aantal taken zoals surfen, mailen, gamen,… makkelijker kon uitvoeren dan een laptop. Geen evidente opdracht, want op dat moment waren de kleine, lichte netbooks de aangewezen keuze.

2014: verkoop van 65 miljoen iPads

De iPad was een instant succes.  Op enkele maanden tijd gingen er vlot 1 miljoen over de toonbank. In 2014 bracht Apple naar schatting wereldwijd 65 miljoen iPads aan de man.

Intussen is de iPad uitgegroeid tot een synoniem voor zowat alle tablets die de markt rijk is, en wordt het als de standaard gezien waartegen nieuwe toestelen afgemeten worden. En hoewel de verkoop de laatste jaren in een dalende trend zit, zorgt de iPad nog steeds voor een groot deel van de winst bij Apple.

Ook de concurrenten van Apple mengden zich in de strijd en brachten allemaal hun eigen tablets op de markt, in verschillende maten en gewichten.

Stem je communicatie ook af op tablets

In België zijn momenteel naar schatting 2 miljoen tablets in omloop. 1 op 3 van de Belgische gezinnen heeft een tablet in huis. Hoe dan ook, de tablet is een belangrijk scherm voor adverteerders om hun boodschap tot bij de consument te krijgen.

30% van de internettrafiek gebeurt momenteel via een mobiel toestel, waarvan de helft via een tablet. Oproep aan de adverteerder: Hou in je communicatie rekening met het mobiel surfgedrag van de consument.  Een trend in belangrijke mate te danken aan de jarige. Hiep hiep van WIZZ Communicatiepartners!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *