In Fix Hair, 2017-2018

Hoe een communicatieplan bijdraagt tot een groei van 15% voor In Fix Hair

In Fix Hair is producent van haarwerken van 100% natuurlijk Europees haar voor meisjes en vrouwen met haarverlies. Het bedrijf klopte bij WIZZ aan om meer structuur in de communicatie te krijgen. Samen formuleerden we in het communicatieplan 2017-2018 deze 4 doelstellingen:

1.

In Fix Hair positioneren op de Belgische en Nederlandse markt met een duidelijk onderscheidend vermogen.

2.

Een eerste communicatie opzetten naar eindklanten = vrouwen met haarverlies. Bij de aanvang van het plan was de communicatie hoofdzakelijke gericht op de klanten = de haarwerkspecialisten.

3.

5 nieuwe verdelers van de In Fix Hair-haarwerken aantrekken. Dit zijn haarwerkspecialisten die zich bekwamen in het aanmeten en bevestigen van In Fix Hair-haarwerken.

4.

50 extra volgers op de Facebookpagina.

1. Wat maakt In Fix Hair onderscheidend?

Het antwoord is essentieel om de haarwerkproducent sterk en duidelijk in de markt te zetten. Samen met de doelklanten – actieve vrouwen met haarverlies die ervaring hebben met het dragen van een haarwerk van 100% natuurlijk Europees haar – vonden we de kern die weerspiegelt waarom In Fix Hair doet wat het doet: This is YOU again. De haarwerken geven deze vrouwen weer het zelfvertrouwen dat ze verdienen. Opnieuw kunnen doen wat ze graag doen. Kortom, ze vinden hun eigenste ik weer.

Dit onderscheidend vermogen is de rode draad in alles wat In Fix Hair communiceert.

Lees meer over wat doelklanten zijn en de meerwaarde ervan voor jouw bedrijf.

Hoe de kern in de huisstijl sluipt

De idee ‘This is YOU again’ implementeerden we in taal en beeld in verschillende huisstijlitems van In Fix Hair:

2. Hoe in een eerste stap de eindklant bereiken?

Nieuwe website

WIZZ stak de website in een volledig nieuw jasje, via taal en beeld toegespitst op de doelklanten en de beleving ‘This is YOU again.’ De website is de landingsbasis voor doelklanten die online zoeken naar een oplossing voor hun haarprobleem.

Hoe doelklanten laten landen op de website?

Om vrouwen in hun zoektocht sneller te laten landen op de website van In Fix Hair optimaliseerde WIZZ de SEO of online vindbaarheid van de website. Zowel door technische als tekstuele ingrepen.

We zetten Google Ads op, specifiek gericht op eindklanten in België en Nederland. En dit gedurende een testperiode van 3 maanden. Met als doel voor de eindklanten: 30 conversies (=ingevuld contactformulier, een klik op e-mailadres of telefoonnummer, inschrijving voor de nieuwsbrief). Met resultaat, want we klokten af op 31 conversies.

Facebookpromoties van échte verhalen

Een doelklant van In Fix Hair kan élke vrouw met haarverlies zijn die ervan droomt om opnieuw zorgeloos door het leven te gaan, te doen wat ze graag doet. Dit kan je buurvrouw zijn, de scoutsleidster van je dochter, je collega, kortom, iedereen.

Om deze echtheid in de verf te zetten, werkten we 3 getuigenissen uit van vrouwen met haarverlies die met een In Fix Hair-haarwerk opnieuw hun leven op de rails kregen. Want niets zo sterk als klanten die hun ervaring met je product vertellen.

Deze 3 getuigenissen hebben een prominente plaats op de website en hebben we gepromoot naar de juiste doelgroep via Facebook.

Concrete rechtstreeks meetbare cijfers

  • 10 135 websitebezoeken (na 8 maanden sinds het live zetten van de website).
  • 6 195 websitebezoeken van eindklanten via Google Ads in de testperiode van 3 maanden.
  • 31 conversies via Google Ads voor eindklanten (tgo doel van 30)
  • 153 websitebezoeken via Facebook

3. Vijf nieuwe verdelers van de In Fix Hair-haarwerken

Om meer vrouwen met haarverlies sneller de weg te laten vinden naar een In Fix Hair-haarwerk van 100% natuurlijk Europees haar, stelden we ons de doelstelling om in dit communicatiejaar 5 nieuwe verdelers aan te trekken.

Welke acties ondernamen we?

In Fix Hair-label

We werkten een In Fix Hair-kwaliteitslabel uit voor de In Fix Hair-verdelers, de zogenaamde In Fix Hair-experten.

In Fix Hair-label

Hoe haarwerkspecialisten naar de website trekken?

Via een gerichte Google Ads-campagne naar haarwerkspecialisten in België en Nederland gedurende 3 maanden, realiseerden we 1 569 bezoeken van haarwerkspecialisten op de website van In Fix Hair.

Dit resulteerde in 16 conversies (=ingevuld contactformulier, een klik op e-mailadres, inschrijving voor de nieuwsbrief), tegenover het doel van 5 conversies.

Opwarmen voor de nieuwsbrief

Via de website realiseerden we in dit eerste communicatiejaar 112 inschrijvingen van haarwerkspecialisten voor de nieuwsbrief van In Fix Hair, zonder hierop actief in te zetten. We lanceerden een eerste mailing naar deze inschrijvers.

Het resultaat?

In Fix Hair geeft aan dat er alvast twee nieuwe verdelers resulteren uit het communicatieplan. Gesprekken met andere verdelers lopen.

Wat wél direct meetbaar is: mee dankzij het communicatieplan is de omzet in één jaar tijd gestegen met 15%.

4. 50 extra volgers op Facebook

Facebook is voor In Fix Hair een efficiënt kanaal om doelklanten te bereiken. Bij de start van het communicatieplan telde de Facebookpagina 95 volgers. In het communicatieplan streefden we naar 50 extra volgers. Dit leidde op het einde van de rit tot 145 volgers.

Ook een communicatieplan voor jouw bedrijf?

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *