EREA, 2016 - 2017

Een communicatieplan: consistent, helder en onderscheidend

Voor EREA is het communiceren op een heldere, consistente en onderscheidende manier zeer belangrijk. Sinds onze samenwerking gingen ze op zoek naar meer structuur in hun communicatie. Hieronder een selectie van enkele resultaten die we samen behaalden. In een notendop: consistent 30 e-mailings lanceren, +237,25% effectieve contactopnames en een nieuwe website.

Logo EREA

Over EREA

EREA is een van de grootste transformatorfabrikanten in Europa en pionier in energiezuinige transformatoren. Al meer dan 80 jaar maken ze transformatoren die staan voor kwaliteit, veiligheid en flexibiliteit. Doordat ze een constante stock hanteren is maatwerk hun sterkte. De hoofdzetel is gelegen in Wijnegem, waar tevens al hun producten worden geproduceerd. Internationaal leveren binnen de 24 uur, daar draait Erea zijn hand niet voor om.

+237,25% contactopnames door goede opvolging

 

Het aantal conversies en het aantal doorklikkende bezoekers stijgt met respectievelijk 237,25% en 45,40% met ‘slechts’ een extra investering van 21,53% in Google Adwords. Dat is het resultaat van constante opvolging. meten, evalueren en bijsturen. Door onze acties realiseerden we een daling in de gemiddelde kost per klik (-16,39%) en in de gemiddelde kost per conversie (-52,26%).

Resultaten Adwords EREA

De juiste publicaties dankzij Mediaspecs

 

We schreven een mediaplan ín het communicatieplan en selecteerden de juiste media voor Erea. Via de tool MediaSpecs, waar elke WIZZ-klant onrechtstreeks mee gebruik van kan maken, vinden we gespecialiseerde en relevante media (Installatie en Bouw, Phoenix Contact…) i.f.v. de doelklanten. Door de publicaties duikt de naam van EREA consistent op in vakliteratuur, wat zorgt voor een hogere kwaliteitsperceptie, het nodige bereik en naamsbekendheid in de juiste sector.

In een communicatieteam doet iedereen waar hij of zij goed in is

 

EREA is een koploper. Een marktleider. Een innovator. In dat kader was het tijd voor een nieuwe website. Samen met Calibrate gaven we de nieuwe website van Erea vorm. Doordat Erea zelf zijn eigen communicatieplatform in handen heeft kunnen we snel en helder communiceren. Door de verdere opvolging via WooRank brengen we nog steeds verbeteringen aan. Een website is namelijk nooit af.

E-mailmarketing is onmisbaar in elk communicatieplan

 

Doelstelling: één e-mailing per maand – met juli als uitzondering.

Eerst restylen we de template om de opmaak van een e-mailing flexibel, eenvoudig en consistent met de huisstijl te houden. Daarna starten we met de lanceringen.

Resultaten: 

  • 30 e-mailings (11 Nederlandstalige, 9 Franstalige en 10 herverzendigen) via Mailchimp
  • een gemiddeld openingspercentage van 28,2%
  • 135 rechtstreekse contactopnames
  • een instroom van 500 nieuwe e-mailadressen

Met een sterke basis trek je naar elk land

Erea wil uitbreiden naar de Nederlandse markt. Om daar naamsbekendheid op te bouwen verzorgen we publicaties in Nederlandse media en een specifieke Google Adwords-campagne. De focus voor Erea: snelheid met behoud van kwaliteit in de productie. We ontwikkelden een eigen label dat de Belgische kwaliteit accentueert (lees hieronder meer). Dit resulteerde in +34,59% Nederlandse bezoeken op de website en maar liefst +65,66% contactopnames, met een logische omzetstijging als gevolg, van onze noorderburen.

Nederlandse vlag
MadeInBelgium Label EREA uit het communicatieplan

Plannen, doen, meten en bijsturen

 

Erea en WIZZ denken samen op lange termijn. Campagnes voor de Belgische en de Nederlandse markt kunnen langere tijd lopen. De ontwikkeling van een 'Made in Belgium'-label (links) staat centraal in de Nederlandse campagne. De goede reputatie van Belgische kwaliteit, zekerheid en betrouwbaarheid testen we in de communicatie in Nederland, maar is tegelijkertijd ook weer de basis voor communicatie naar andere internationale markten in de toekomst. Erea wil internationaal verder groeien en daar leggen we vandaag al de fundamenten voor. Maar nooit verliezen we de Belgische markt, waar Erea marktleider is, uit het oog. Zo trekken we nu volop de laadpaalcampagne (onder) met het innoverende en probleemoplossende karakter van EREA door in België.

Conclusie

EREA draagt als marktleider een grote verantwoordelijkheid. Dit moet niet alleen tot uiting komen in productie of service, maar ook op vlak van communicatie. Hierin hebben ze bij WIZZ de ideale partner gevonden. De communicatie verloopt nu op een consistente, heldere en onderscheidende manier, net zoals van een marktleider verwacht wordt.

Opzoek naar een gewone transformator of eentje op maat? Surf dan zeker eens naar de website van EREA.

Zin in meer communicatietips?

Download hier ons ONUITWIZZBAAR-magazine.