Pglas, Januari tot december 2017

Contactnames omhoog en je investering per contact omlaag

Vakman Pglas kreeg een plezante en betrouwbare uitstraling met een klantenscore van 9,3/10 op basis van 149 beoordelingen (mei 2018). Hierin weerspiegelt de nieuwe positionering van Pglas. In de uitwerking van hun communicatieplan realiseerden we samen +91,49% contactnames en 70 nieuwe reviews in slechts één jaar (lees hieronder meer).

Logo Pglas

Over Pglas

Pglas is een bedrijf met meer dan tien jaar ervaring in het plaatsen van glaswerk. De zaakvoeders Peter Van Bouwel en Ruth Renders hebben een passie voor alles wat met glas, architectuur en interieur te maken heeft. Samen met zus Phyllis Renders en haar man Bart Van Bouwel staan ze garant voor kwaliteit van een vakman in hun dagelijks werk. Bezoek zeker eens hun schitterende toonzaal in Tielen. Gegarandeerd een plezante kennismaking.

Een helder, onderscheidend en consistent verhaal

 

Vakmanschap, wederzijds vertrouwen, uitstekende kwaliteit en een hoge klanttevredenheid. Pglas heeft het allemaal. Vandaar de positionering als dé vakman voor jouw stijlvol glasproject met dat tikkeltje meer klasse. Voortaan niet enkel terug te vinden in de realisaties, maar ook in de rest van hun communicatie. Voor Pglas wisselen we nuttige en plezante content af. Steeds gericht op het brengen van vakkundige tips, vindbaarheid in Google en een plezante uitstraling als partner om het glasproject van de klant aan te pakken.

 

Meer rendement op je investering

 

Een systematische opvolging en een extra investering (+35,85%) in Google Adwords zorgden voor toenames van 88,23% en 91,49% in respectievelijk het aantal klikkende bezoekers en behaalde contactnames. Daarbovenop een lagere gemiddelde kost zowel per klik als per conversie, met voor beide een daling van +/-29%.

 

Resultaten Adwords Pglas Contactnames
Advertentie vakman communicatieplan

Reviews maken je boodschap geloofwaardig

 

Pglas maakt nu gebruikt van The Feedback Company. Hierdoor gaat het schrijven van een review snel voor de klant. De consistente opvolging met deze tool resulteerde in 70 nieuwe reviews op 1 jaar tijd. Dat is 241,38% beter dan het het jaar voordien. Bijkomend zorgt een goede score in The Feedback Company voor een hogere plaats in de zoekresultaten.

Pglas scoort een gemiddelde klantenscore van 9,3/10 op basis van 149 reviews en verwerft zo meer inzicht in de beleving van zijn klanten.

Een campagne als speerpunt in een specifieke periode

 

Twee maanden lang liep de ‘Doe jezelf een vakman cadeau’-campagne. Pglas profileerde zich als dé vakman van de Kempense regio. Door middel van e-mailings, print- en online advertenties en sociale media bereikten we tijdens de campagne enerzijds 1 053 nieuwe bezoekers. Dit is 80,11% van het totale aantal bezoeken op de website.

Getuigenissen zijn de nieuwe mond-tot-mondreclame

Pglas speelt graag in op de ervaring van de klant. Dat je goed werk levert zelf vertellen is één ding, maar anderen daarover laten getuigen véél krachtiger. We maakten dit zichtbaar door o.a. reviews (zie hierboven), maar ook aan de hand van testimonials. Samen met Kristien Mertens werkten we een testimonial uit, die de hele ervaring van een gezin beschrijft. Zo kunnen nieuwe klanten zich perfect inleven in hún samenwerking met Pglas en maken we de kans contactnames weer een klein beetje groter.

Opzoek naar stijlvol glas voor je interieur? Neem zeker eens een kijkje op de website van Pglas of bezoek de plezante showroom.

Zin in meer communicatietips?

Download hier ons ONUITWIZZBAAR-magazine.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *